امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه عدم نظارت بر فضای مجازی امنیت کشور را به خطر انداخته است گفت: امروز شاهد هستیم که فضای مجازی علاوه بر محلی برای ترویج مباحث غیراخلاقی به محلی برای ایجاد ناامنی در جامعه تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۶۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندرانزلی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: هدف خداوند متعال از واجب قرار دادن روزه این است که انسان در مسیر دستیابی به تقوا حرکت کند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه باید روز‌های پایانی ماه مبارک شعبان را غنیمت‌شمرد عنوان کرد: باید همه تلاشمان را انجام دهیم تا با پاکی طینت وارد ماه مبارک رمضان شویم.

شمس الدین با اشاره به فضیلت بالای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: عموم مردم و به ویژه مسئولان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

مسئولان انتظامی و قضایی باید با حرمت‌شکنی در ماه رمضان با قاطعیت برخورد کنند

وی تظاهر به روزه خواری را عمری حرام و جرم دانست و خاطرنشان کرد: عموم مردم و مسئولان نباید نسبت به افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند بی‌تفاوت باشند.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه خدماتی که به مسافران در ماه مبارک رمضان داده می‌شود باید در چارچوب قوانین و با حفظ حرمت ماه رمضان باشد گفت: مسئولان انتظامی و قضایی باید با حرمت‌شکنی در ماه رمضان با قاطعیت برخورد کنند.

شمس الدین با بیان اینکه برخی افراد در جامعه همواره به دنبال هنجارشکنی هستند ابراز داشت: اینکه به عنوان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جشن‌هایی برگزار شود که در آن لهو و لعب وجود داشته باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با جدیت و قاطعیت برای حفظ حرمت ماه رمضان تلاش کنند افزود: پیرامون مسئله حجاب در شهرستان بندر انزلی شکایت‌های فراوانی به دست ما رسیده که مسئولان ذی ربط را در جریان امور قرار دادیم.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مدافع حرم جواد دوربین تصریح کرد: از عموم مردم و مسئولان شهرستان بندر انزلی میخواهیم تا در مراسم بزرگداشت این شهید والامقام حضور پررنگ داشته باشند.

کارگران را موثرترین اقشار جامعه در حوزه رونق تولید و پیشرفت اقتصاد کشور هستند

شمس الدین کارگران را موثرترین اقشار جامعه در حوزه رونق تولید و پیشرفت اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: کارگران عزیز همواره با وجود مشکلات فراوان از نظام اسلامی دفاع کرده و برای پیشرفت کشور تلاش کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به حقوق کارگران خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا هم کارگران بتوانند دستمزدی که شایسته فعالیتشان باشد را دریافت کند و هم شرایط برای کارفرمایان به منظور ادامه تولید فراهم باشد.

امام جمعه بندر انزلی ضمن گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم عنوان داشت: جامعه ما همواره متاثر از اقدامات تعلیم و تربیت معلمان است.

شمس الدین شهادت طلبه همدانی و همچنین شایعه گران شدن بنزین را متاثر از فضای مجازی دانست و گفت: متاسفانه امروزه تا صحبت از لزوم نظارت بر فضای مجازی مطرح می‌شود، برخی مسئولان مسئله آزادی را به میان می‌آورند.

وی با اعلام اینکه عدم نظارت بر فضای مجازی امنیت کشور را به خطر انداخته است تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که فضای مجازی علاوه بر محلی برای ترویج مباحث غیراخلاقی به محلی برای ایجاد ناامنی در جامعه تبدیل شده است.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا کشور در حوزه فضای مجازی به داشته‌های خودش متکی شود ابراز داشت: متاسفانه برخی افراد در جامعه یا خواب هستند و یا خود را به خواب زدند و نمی‌خواهند در راستای ساماندهی فضای مجازی اقدامی انجام دهند.

شمس الدین با انتقاد از عملکرد شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: عدم نظارت بر فضای مجازی به مدیریت کشور و امنیت جامعه آسیب می‌زند و امیدواریم اتفاقات اخیر درس عبرتی شده باشد تا مسئولان زمینه نظارت جدی بر فضای مجازی را ایجاد کنند.

وی ضمن تقدیر از کمک‌رسانی اقشار مختلف مردم به استان‌های سیل‌زده کشور افزود: از تلاش‌های مردم و همراهی آن‌ها تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این کمک‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا خسارات سیل جبران شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات