رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیر دولتی استان گیلان با اشاره به درخواست صنوف کشوری و استان گیلان از مسؤولان جهت تعریف ستونی در ردیف استخدام آموزش‌وپرورش و ضریب آزمون برای این نیروها گفت: برخی از این نیروها علیرغم داشتن تخصص و مهارت کافی در حوزه فنون تدریس در آزمون‌های استخدامی صاحب هیچ‌گونه امتیازی نیستند.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۲۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، لیلا ابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامی داشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و تبریک آغاز هفته معلم اظهار کرد: سال‌هاست که سالروز شهادت استاد شهید مطهری بهانه‌ای برای بزرگداشت مقام معلم در کشورمان است و در این میان، نام معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در گمنامی به سر می‌برد.

وی با اشاره به مشکلات معلمان نیروی آزاد گفت: باوجود زحمات و تلاش فراوان در کلاس‌های درس، آینده مبهم کاری، عدم امنیت شغلی و نداشتن حقوق قانونی، دستمزد سال‌ها تلاش مجاهدانه این قشر از فرهیختگان عرصه علم و آموزش است.

رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان با اشاره به درخواست صنوف کشوری و استان گیلان از مسؤولان جهت تعریف ستونی در ردیف استخدام آموزش‌وپرورش و ضریب آزمون برای این نیروها تصریح کرد: متأسفانه برخی از این نیروها علیرغم داشتن تخصص و مهارت کافی در حوزه فنون تدریس در آزمون‌های استخدامی صاحب هیچ‌گونه امتیازی نیستند.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی از این نیروها با داشتن سابقه بالا نمی‌توانند در آزمون‌ها شرکت کنند، افزود: چراکه سن آنان و البته رشته تحصیلی آن‌ها که در آزمون‌ها تعریف نمی‌شود مانع از امکان شرکت آن‌ها در آزمون‌های استخدامی می‌شود.

رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان با انتقاد از عدم وجود شرایط مناسب برای معلمان نیروی آزاد برای شرکت در آزمون‌ها گفت: باید با توجه به سوابق تحصیلی و وجود شرط سنی در آزمون‌ها، سنوات تدریس از سن شرکت‌کنندگان کسر شود چراکه کسر شرط سنی و رشته تحصیلی مشخص با توجه به سنوات تدریس برای شرکت در آزمون‌ها یکی از خواسته‌ها و مطالبات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی است.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف دولت مبنی بر تأمین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش بر اساس کمبودهای موجود تصریح کرد: نظام آموزشی کشور نباید وجود بیش از ۲۰۰ هزار معلم شاغل در مدارس غیردولتی کشور و بیش از هشت هزار و 200 معلم نیروی آزاد استان گیلان را نادیده گرفته  و از تجربه و مهارت آموزشی آن‌ها به نفع نظام آموزشی کشور بهره ببرد.

ابراهیمی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط صنف در دیدار با نمایندگان و مسؤولان آموزشی افزود: با استناد به ماده‌های ۱۳، ۲۵ و ۲۶ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، دولت موظف است در ماده 13 به‌منظور حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی با اولویت مناطق محروم،  با مشارکت مؤسسان و بخش غیردولتی، «صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی» را به‌صورت مؤسسه عمومی غیردولتی ایجاد کند.

رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان با اشاره به ویژگی‌های صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی بیان کرد: در این صندوق دولت باید هرساله تا سقف 50 درصد از قیمت تمام‌شده سرانه سالانه دانش‌آموزی در بخش دولتی را به ازای کل دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس غیردولتی در قالب کمک در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش‌بینی کند.

وی با اشاره به ماده 25 قانون مدارس غیردولتی گفت: بنابراین ماده از قانون کارکنان تمام‌وقت فاقد پوشش بیمه‌ای مدارس و مراکز غیردولتی باید از مزایای قانون تأمین اجتماعی برخوردار ‌شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس تبصره، بخشی از حق بیمه سهم مؤسس و کارکنان غیررسمی مدارس غیردولتی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قابل پرداخت است، تصریح کرد: شرایط تمام‌وقت یا پاره‌وقت بودن کارکنان غیررسمی مدارس و مراکز غیردولتی در آیین‌نامه اجرایی این قانون مشخص می‌شود، ازاین‌رو، اجرای مصوبه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات بیمه‌ای شاغلین مدارس غیردولتی را برطرف کند.

رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان با ابراز خرسندی از تصویب قانون صندوق حمایت از مدارس غیردولتی با پیگیری‌های نمایندگان مجلس ازجمله نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه تاکنون این مصوبه به مرحله اجرا درنیامده است لذا تقاضا می‌شود نظارت بر عملکرد و انجام این قوانین نیز مورد تأکید نمایندگان محترم و مسؤولان آموزشی کشور قرار گیرد.

وی از خواست معلمین نیروی آزاد برای ایجاد فضای مناسب برای معلمین نیروی آزاد خبر داد و افزود: بهره‌مندی از امکانات رفاهی آموزش‌وپرورش ازجمله اسکان فرهنگیان، خانه معلم، درمانگاه فرهنگیان، بیمه معلم، فروشگاه فرهنگیان و دیگر امکانات رفاهی آموزشی و ورزشی از خواسته‌ها و مطالبات معلمان نیروی آزاد است.

ابراهیمی با اشاره به دیگر مطالبات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی بیان کرد: استفاده از ظرفیت معلمان نیروی آزاد در به‌کارگیری این نیروها در بدنه آموزش‌وپرورش با توجه به تجربه سال‌ها تدریس در نظام آموزشی کشور از خواسته‌های معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی است.

رئیس صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس غیردولتی به‌عنوان یک بستر مناسب اشتغال‌زایی برای جوانان افزود: به‌کارگیری دو شغله‌ها، نیروهای بازنشسته و معلمان نشست خورده در این مدارس، منجر شده تنها درصدی از نیروهای آزاد در بخش غیردولتی آموزش‌وپرورش مشغول به تدریس باشند لذا قوانین ممنوعیت دو شغله‌ها برای معلمین رسمی در مدارس غیردولتی باید تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان معلمین نیروی آزاد در حالی مشغول به کار بوده که از حقوق کم، عدم امنیت شغلی و نداشتن بیمه رنج می‌برند، گفت: حل مشکل معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی، همت و یکدلی همه مسئولان آموزشی کشور و استان گیلان و همچنین حمایت همه‌جانبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استان گیلان را می‌طلبد.

به گزارش بسیج، بیش از 200 هزار نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در کشور در حالی مشغول به فعالیت هستند که پس از گذشت سال‌ها از عمر مدارس غیردولتی در ایران، با مشکلات متعددی ازجمله عدم دریافت حقوق قانونی، نداشتن بیمه و عدم امنیت شغلی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و علاوه بر این، یکی از مسائل پیش روی وزارتخانه آموزش‌وپرورش، عدم پیگیری مستمر متولیان، در رفع مشکلات معلمان و شاغلین نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات