خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: استاد مطهری جو تحجر در حوزه‌ها را شکست.
کد خبر: ۹۱۳۳۶۹۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی عصر امروز در همایشی که به مناسبت نکوداشت هفته عقیدتی سیاسی در سالن کنفرانس کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد با بیان اینکه قبل از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تفکر غالب جریان‌های مارکسیستی، سوسیالیستی و کمونیستی بود، ادامه داد: علیه فعالیت‌های ضدمذهبی در کشورمان چند نفر مبارزه می‌کردند، که یکی از آنها دکتر علی شریعتی بود، این شخصیت خیلی از جوانان ما را از دام مکاتب غلط نجات داد.

وی بر لزوم مطالعه آثار شهید مطهری و دکتر شریعتی تاکید و اضافه کرد: کسی نمی‌تواند تاثیرگذاری این شخصیت‌ها را در مبارزه با جریان‌های ضدمذهبی انکار کند، دکتر شریعتی بیان آتشین در عین حال جذاب و دلنشین همچنین قلمی شیوا داشت، به طوری که هر خواننده‌ای را مجذوب خود می‌کرد.

وی گفت: اشکالی که نسبت به فعالیت‌ها و مطالعات دکتر شریعتی وارد می‌شود این می‌باشد که توضیحات وی درباره اسلام، جامع، کامل و ناب نبود، ولی با این همه توانست، جو سنگین ضدمذهبی را بشکند و از اسلام و کلیت دین دفاع کند.

تویسرکانی با بیان اینکه در چنین شرایطی مسوولیت استاد مطهری سنگین‌تر شد، گفت: اگر دکتر شریعتی با یک جریان فکری مارکسیسم مبارزه کرد، استاد مطهری با جریان مارکسیسم همچنین طرفداران متعصب و شیدای شریعتی روبه‌رو بود، که تحمل انتقاد به شریعتی را نداشتند و در آخر همین تفکر و گروه فرقان استاد مطهری را به شهادت رساند.

وی مشکل کنونی جامعه را بددینی و بدفهمی عنوان و اضافه کرد: آیت‌الله مطهری با دو فضای سنگین مارکسیسم و دوستداران دکتر شریعتی روبه‌رو بود و توانست در آگاه کردن جامعه توفیق زیادی کسب کند.

لزوم تلاش برای شناخت اندیشه و تفکرات شهید مطهری

این مسوول با بیان اینکه شجاعت، صراحت و جدیت در مواضع مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری بود که همین موضوع باعث بروز مخالفت‌ها و دشمنی‌ها با وی شد، ادامه داد: این دانشمند عالی‌‌قدر برای تبلیغ اسلام ناب محمدی نهایت تلاش خود را کرد و در این راه لحظه‌ای واهمه به دل خود راه نداد.

تویسرکانی بر لزوم تلاش برای شناخت اندیشه و تفکرات شهید مطهری تاکید کرد و ادامه داد: به واسطه شهادت، این انسان فرزانه نام‌آور شد و به این ترتیب کتاب‌ها، افکار و اندیشه‌های ایشان بیشتر دیده شده و مطرح گردید.

وی اضافه کرد: چهل سال است که این دانشمند در کشور جانشین پیدا نکرده است، گرچه حوزویان تلاش می کنند و آیت الله مصباح و جوادی آملی مکمل اندیشه مطهری هستند؛ این دو عالم توسط برخی جریان ها هجو و تمسخر می شوند و شدیدترین هجمه ها علیه آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: جریان سیاسی جبهه پایداری را نباید مساوی با آیت الله مصباح دانست که این موضوع بارها توسط ایشان هم مورد تاکید قرار گرفته است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: استاد مطهری جو تحجر در حوزه‌ها، الحاد و التقاط و انحراف را شکست و در نهایت به شهادت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظرات