خبرهای داغ:
استاندار قزوین بیان کرد: موضوع ارزش افزوده کلاف سردرگمی برای تولید کنندگان شده به گونه ای که نمی توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند .
کد خبر: ۹۱۳۳۶۶۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در سال 98 که با حضور حمیدرضا مولودی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، بیان کرد: مقررات صادرات کشور ناپایدار و غیراصولی بوده و متاسفانه وضع قوانین جدید مانع برنامه ریزی های صادرکنندگان شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط غیرعادی کشور متاسفانه همچنان می خواهیم با شرایط عادی گذشته کشور را اداره کنیم که این مساله غیر ممکن است.

استاندار قزوین اظهار کرد: ما نیز همانند آرایش جنگی دشمن در حوزه اقتصادی نیازمند موضع گیری های لازم هستیم و بر اساس آمارهای موجود بیشتر کالاهای کشور در حالی به کشورهای همسایه صادرات می شود که واردات ما در حوزه ماشین آلات از اروپا بوده و این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت های صادراتی استان، خاطرنشان کرد : با توجه به فرصتهای ایجاد شده در برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه برای بازسازی خرابی های ناشی از جنگ باید در اسرع وقت وارد این کارزار شده و از رقبای خود پیشی بگیریم.

زاهدی ادامه داد: اگر چه ارزش افزوده برای شفاف‌سازی مالیاتی در کشور تعیین شده است اما راه‌های دیگری برای شفاف سازی و کنترل پولشویی وجود دارد.

وی افزود: فعالیت اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین باید مستمر و جدی باشد زیرا تا زمانی که صادرات به طور کامل به عنوان یک حرفه تخصصی در کشور نهادینه نشود برخی از صادر کنندگان غیر حرفه‌ای بازار را با مشکلات جدی مواجه می‌کنند.

استاندارد قزوین مشکلات موجود در حوزه ارزش افزوده را موضوعی مهم دانست و گفت: موضوع ارزش افزوده کلاف سردرگمی برای تولید کنندگان شده به گونه ای که نمی توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند .
وی ادامه داد: سایر کشورها مالیات بر ارزش افزوده را از کالاهای نهایی دریافت می‌کنند و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای داخلی آنها در فروشگاه پرداخت می شود.

زاهدی عنوان کرد: عمل نکردن به موقع به تعهدات، پایین آمدن کیفیت کالاها و وجود مقررات دست و پاگیر باعث شده که روز به روز میزان صادرات به کشورهای همسایه به ویژه اقلیم کردستان عراق کاهش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها