خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهدا جان خود را فدای هویت ملی ایرانی و اسلامی کردند، گفت: برگزاری مراسم‌های یاداوه شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها توجه کردن به موضوع هویت ملی است.
کد خبر: ۹۱۳۳۶۲۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

شهدا جان خود را فدای هویت ملی ایرانی و اسلامی کردندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد بطحایی امروز در همایش یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان با عنوان «همایش معلم، شهدا و ولایتمداری» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی استان همدان اظهار کرد: بسیار خرسندم که در این روز گرامی این افتخار را یافتم که در شهر همدان و در کنار فرهنگیان حضور داشته باشم.

وی هویت‌یابی و هویت‌بخشی به دانش‌آموزان را یکی از مهمترین اهداف و کارکردهای آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: هویت ویژگی‌های رفتاری، اخلاقی و شخصیتی است که شاکله یک فرد را می‌سازد و «کیستی» آن را تعیین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمایلات، محورها، گرایش‌ها و ارزش‌های اخلاقی  در مجموعه هویت  افراد جا می‌گیرد، افزود: تمامی مواردی که مسیر زندگی افراد را تغییر و در تصمیم‌گیری‌های آنها موثر است و ایمان، اعتقاد و ارزش‌هایی که فرد برای خود قائل است ریشه در هویت دارد.

وی با اشاره به اینکه هویت ریشه در سنت‌ها، اعتقادات و ایمان افراد و جامعه دارد، گفت: آن چیزی که بین انسان‌ها در جوامع مختلف تفاوت ایجاد می‌کند هویت است به طوری که اگر هویت افراد یکی شد به معنای آن است که بین افراد تفاوتی وجود نخواهد داشت.

* وظیفه آموزش و پرورش تقویت هویت دانش‌آموزان است

بطحایی با بیان اینکه بخش عمده وظیفه آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت تقویت هویت دانش‌آموزان است، گفت: آموزش و پرورش دانش‌آموزان را با هویت خود آشنا می‌سازد و به ویژگی‌های هویتی جامعه عمق می‌بخشد به طوری که این هویت زندگی آینده افراد را مشخص می‌سازد.

وی با اشاره به جنگ هویتی و فرهنگی دشمنان، با تاکید بر اینکه در عصر جدید جنگ‌های نظامی و اقتصادی تأثیر پایداری برای استعمار و استکبار نخواهد داشت، عنوان کرد: امروز با این ابزار امکان سیطره و استعمار دائمی برای دشمنان وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در عصر جدید تسلط به هویت و یکی کردن افراد را تنها راه زورگویان و استعمارگران برای سیطره بر جامعه دیگر دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف هویت افراد جامعه را تغییر و مطابق بر هویت کشور و جامعه خود  قرار می‌دهند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با فرهنگیان طی سال گذشته، از جنگ بین هویت‌ها سخن به میان آورد و بیان کرد: رهبر فرزانه طی این دیدار به موضوع جنگ هویت‌ها اشاره کردند که لازم است جوانان هوشمند و همه افرادی که در دستگاه تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کنند این جنگ را جدی بگیرند.

* جنگی بزرگ بین هویت‌ها در حال رخ دادن است

بطحایی با بیان اینکه جنگی بزرگ بین هویت‌ها در حال رخ دادن است، به ارائه راهکاریی در راستای مقابله با این جنگ پرداخت و عنوان کرد: جنگ بین هویت‌ها در عرصه تربیت انسان‌های والا، شجاع و با هدف برپا است بنابراین باید با تربیت انسان‌های شجاع و با اعتماد به نفس، به جنگ با دشمنان بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموز باید بر اساس هویت ملی  تربیت و رشد کند، افزود: باید آموزش و پرورش و معلمان در این جنگ مشارکت کنند تا شاهد حیات و بقا جمهوری اسلامی ایران و تداوم آموزه‌های دینی و الهی در کشور باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب در مورد سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: سند 2030 تیشه به ریشه هویت می‌زنند.

وی تصریح کرد: سیطره‌ای که استعمار و استثمار برای خالی کردن ظرف هویتی کشور ما در پیش گرفته به این منظور است که بتواند هویت مورد نظر خود را در این ظرف جا بدهند که در این صورت دیگر نیازی به روش‌های دیگر دشمنی نیست.

بطحایی با تاکید بر اینکه باید نسبت به این احساس خطر مسئولانه برخورد کنیم، گفت: در غیر این صورت  تفاوتی بین ایرانی و آمریکایی وجود ندارد چراکه هویت یکی می‌شود.

وی با اشاره به عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند برای یک یا دو سال نیست و عملیاتی کردن آن در کوتاه مدت امکانپذیر نیست بلکه ما را به افق‌های تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی می‌رساند.

* سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش دانست و گفت: برای اجرایی کردن آن گام به گام پیش می‌رویم چراکه این سند خروجی‌های مدرسه را مطلوب جمهوری اسلامی خواهد کرد.

وی با پسندیده دانستن برگزاری مراسم یادواره شهدای فرهنگی بیان کرد: برگزاری مراسم یادواره و تکریم شهدا تکریم و تثبت هویت ملی ایرانی و اسلامی است.

بطحایی با بیان اینکه شهدا و فرهنگ شهادت برای حفاظت و صیانت از هویت اصیل ما بوده است، تصریح کرد: شهدا فرهنگ شهادت را برای صیانت از هویت ترویج دادند.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را فدای هویت ملی ایرانی و اسلامی کردند، یادآورشد: برگزاری مراسم‌های یاداوه شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها توجه کردن به موضوع هویت ملی است که باید با افتخار در این مراسمات حضور یافت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استمرار انقلاب به دلیل تلاش‌ها و اقدامات مدیران و مسئولین نیست، خاطرنشان کرد: نهایت ساده‌انگاری است که گمان کنیم در دنیای پر از دشمنی‌های ناجوانمردانه، در پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت روبه جلو آن مدیران نیز موثر بوده و سهمی داشتند چراکه بدون تردید به برکت خون شهدا این راه را پیش رفته‌ایم.

انتها پیام/

ارسال نظرات