خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهدا در ظاهر وجود ندارند اما در باطن مدیریت هویت فرهنگی جامعه را بر عهده دارند، گفت: امروز بقای اسلام و فرهنگ اصیل انسانی و اسلامی مرهون خون‌هایی است که در طول تاریخ بر زمین ریخته شده است.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۹۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

بقای اسلام و فرهنگ اصیل انسانی و اسلامی مرهون خون‌ شهداست/ جوانان و نخبگان تحول‌آفرین شناسایی و بکارگیری  شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی امروز در همایش یادواره سرداران و 212 شهید فرهنگی استان همدان با عنوان «همایش معلم، شهدا و ولایتمداری» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری طهارت‌دهنده جان بسیاری از مسلمین بود.

وی با بیان اینکه شهدا در ظاهر وجود ندارند اما در باطن مدیریت هویت فرهنگی جامعه را بر عهده دارند، افزود: امروز بقای اسلام و فرهنگ اصیل انسانی و اسلامی مرهون خون‌هایی است که در طول تاریخ بر زمین ریخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه حمایت شهید از دین حمایت دائمی است، عنوان کرد: نباید تصور کرد که مسئولین با تلاش‌ها و اقدامات خود دین و اسلام را زنده نگه داشته  بلکه شهدا جامعه و اصالت دینی ما را حفظ  و اسلام را زنده نگه داشته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ شأن و منزلت معلم در جامعه تصریح کرد: اگر کس می‌خواهد از علم بهره‌مند شود و از آن خیر ببیند باید به معلم خود احترام گذاشته و شأن و منزلت آن را حفظ کند.

شعبانی با بیان اینکه علم تنها آموختنی و خواندنی نیست، تصریح کرد: بسیاری از دانش‌ها در احترام به معلمان به دست می‌آید.

وی با عنوان اینکه وزارت آموزش و پرورش مهمترین وزارتخانه کشور است، بر لزوم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی فرهنگیان تاکید و بیان کرد: معیشت معلمان بسیار حائز اهمیت است چراکه معلم تربیت کننده و قوه محرکه انسانیت در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اظهار اینکه انسانیت، فرهنگ، تربیت و تعلیم و حرکت تمدنی ما در آموزش و پرورش  رقم می‌خورد، افزود: اگر یک معلم از لحاظ معیشتی مشکل داشته باشد به طور قطع فرصتی برای اندیشیدن و فعالیت فرهنگی نخواهد داشت و نمی‌تواند رسالت اصلی خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش به صورت جدی به مساله معیشت فرهنگیان توجه کند، عنوان کرد: معلمان ما در عرصه معیشت مظلوم هستند بنابراین با توجه به اینکه فرهنگ و قلب تپنده جامعه در دست معلم است، امیدواریم به مساله معیشت آنها توجه شود.

شعبانی بیان کرد: جایگاه معلم در فرهنگ اسلامی بسیار ارزشمند است که باید به آن رسیدگی کرد.

وی با اشاره به اینکه در تمام دولت‌ها آموزش و پرورش و فرهنگیان مظلوم واقع شده‌اند، تصریح کرد: از دولت خواستاریم که به مساله معیشت فرهنگیان و حفظ شأن و جایگاه آنها توجه ویژه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گریزی به سند 2030 زد و گفت: متاسفانه برخی افراد انگشت شمار در آموزش و پرورش وجود دارند که تفکرات لیبرالی داشته که با فرهنگ بومی آموزش و پرورش متفاوت است، و گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که برخی از بندهایی که مخالف صریح  قرآن کریم و تعالیم دینی است  توسط این افراد دنبال می‌شود.

وی با تاکید اینکه فضای عمومی آموزش و پرورش فضای متدینین و کسانی است که اصالت  فرهنگی و بدیهی دارند، تصریح کرد: ملتی که اصالت، فرهنگ دینی و معلمان شایسته دارد هیچ‌گاه مدیریت تربیت خودش را به غرب واگذار نمی‌کند.

شعبانی بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد:  این سند به خوبی تدوین شده و مطابق با آموزه‌های دینی است که تفکرات لیبرال غربی در آن جایگاهی ندارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی با تاکید بر لزوم جوان‌گرایی در جامعه، یادآور شد: در استان همدان جوانان نخبه‌ای وجود دارد که می‌توانند در عرصه مدیریت و عرصه ملی تاثیرگذار باشند؛ بر این اساس پیشنهاد می‌شود نخبگان جوان در استان‌ها شناسایی و در عرصه مدیریت ملی به کار گرفته شوند، ضمن اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر این هم تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: پیشنهاد می‌شود در هیئت دولت و در تمامی وزراتخانه‌ها برنامه‌ای طراحی شود تا جوانان و نخبگان تحول‌آفرین شناسایی شوند و با بکارگیری  و بهره‌مندی از آنها بتوان مدیریت بسته را باز کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات