مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

فلسفه بسیج سازندگی تقویت روحیه ایثار و خدمت است

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: در طی ۴۰ سال که از انقلاب می گذرد سپاه در این استان بالغ بر ۲۱ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است،.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۸۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زابل گفت:  تاسیس بسیج سازندگی دارای هفت مولفه استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه، استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم، به ویژه جوانان برای کاهش فشار اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان (در سال قبل بیش از ۴۵۰ مدرسه با حضور ۷ هزار دانش آموز بهسازی و ترمیم و نوسازی شده است)، افزایش امنیت غذایی با ایجاد اشتغال مولد و پایدار (در سال ۹۷ بالغ بر ۱۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده ایم که در این راستا ۱۲ میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت شده اس.
 
وی افزود: ، معمولا در همه جای دنیا این مدل شغل ها دوام زیادی ندارد اما ما توانسته ایم تاکنون بیش از ۷۰۰ شغل را در استان به سال سوم برسانیم).
 
سرهنگ جعفری بحث عمران و آبادانی را مولفه پنج تاسیس بسیج سازندگی برشمرد و ادامه داد:  ما در این راستا بالغ بر ۴۵۳ گروه جهادی بومی داریم که بالغ بر ۱۱ هزار نفر در این گروه ها مشغولند و از آبان ماه سال ۹۷ بالغ بر ۵ میلیارد تومان در حوزه خدمات رسانی به مردم هزینه شده که با این اعتبار ۲۰۵ پروژه عمرانی محرومیت زدایی اجرا شده است.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در طی ۴۰ سال که از انقلاب می گذرد سپاه در این استان بالغ بر ۲۱ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است،.
 
این مسئول گفت:  18قشر در بحث جهادی داریم که برخی از این اقشار تخصصی اند مانند پزشکان و ساخت ۸۵۰ خانه محروم در طی چند سال گذشته نشان از آن دارد که بسیج سازندگی عملکردی تخصصی دارد.
 
جعفری ساخت بالغ بر ۱۲ هزار سرویس بهداشتی دراستان  با همت بسیج سازندگی را خدمت دیگری از جهادگران دانست و اظهار داشت: بالغ بر ۱۶۷ مدرسه از ۲ کلاسه تا ۳ طبقه در بلوچستان ساخته ایم ، بالغ بر۶۰ خانه بهداشت، ۲۰۰ خانه محروم و عالم، ۴۰۰ حوزه علمیه و مسجد در این استان ساخته ایم که اینها از افتخارات بسیج سازندگی و جهادگران فعال استان می باشد.
 
این مسئول در پایان خاطر نشان کرد:  1500 پروژه محرومیت زدایی در سال ۹۷ انجام شده و بالغ بر ۵۰۰ پروژه دیگر نیز در دست کار داریم که تا پایان سال به بهره برداری میرسانیم ،و این هدیه ای است از سوی مقام معظم رهبری به مردم این استان ، در ایام عید امسال ۹۲ گروه جهادی در استان فعالیت می کردند که ۲ هزار و ۸۵ نفر از اقشار مختلف با صرف هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در راستای کاهش محرومیت در استان مشغول به فعالیت بودند.
ارسال نظرات