وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تا فضای مجازی ما قانونمند و نظام‌مند نشود با بومی کردن هم مشکلات ما حل نخواهد شد گفت: اگر بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی روایتگری کردیم رشد پیدا خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۶۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، محمدجواد آذری‌جهرمی امروز در نخستین همایش ملی و نمایشگاه رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهاد‌های اجتماعی با اشاره به اینکه برگزاری همایش رسانه‌های نوین بسیار با اهمیت است اظهار داشت: امیدوارم این همایش یک نقشه راه برای برنامه‌های قوی رسانه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه رسانه نوین اگر به معنای ابزار به آن نگاه کنیم نوین نبوده و اگر با عنوان شیوه به آن نگاه کنیم نوین است گفت: شیوه مرسوم برای انتقال اخبار همواره شیوه ترویج اخبار، سینه به سینه بوده است و بعد شکل رسانه‌های جدید را پیدا کرد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امروز شاهد این اتفاق هستیم و به نوعی بازگشت به شیوه گذشته را شاهدیم و هر فرد به نوعی انتقال‌دهنده اخبار است افزود: البته موثق نبودن و سطحی بودن اخبار و ترویج سریع شایعات آفت این رسانه است.

وی با بیان اینکه امامان ما در حصر بودند اما آیا گفتمان شیعه ترویج پیدا نمی‌کرد گفت: مکانیزم آنها بر اساس نظام وکالت بود و علوم زیادی برای هدایت صحیح ترویج اخبار وجود دارد که در دانشگاه و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه چه شده است که امروز با یک پدیده به اسم فضای مجازی روبه‌رو شدیم و خودمان را منفعل نشان می‌دهیم افزود: شیعه در سخت‌ترین شرایط ترویج افکارش را داشته است و منفعل نشده است.

وی با بیان اینکه ظرفیتی بالاتر از شبکه‌های اجتماعی و قلوب انسان‌ها نیست که در فطرت انسان است گفت: باید اول به ذات رسانه پرداخت و اگر روایت داشته باشی می‌توانید در فضای مجازی حرف برای گفتن داشته باشید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هیچ گفتمانی بالاتر از گفتمان پیامبر رحمت(ص) وجود ندارد و باید این گفتمان را در فضای مجازی منتشر کرد بیان کرد: در گفتمان اسلام دروغ و تهمت جایی ندارد و البته بعضیها به اسم گفتمان انقلابی دروغ و تهمت می‌زنند که جایی در اسلام ندارد.

وی با بیان اینکه با نگاه انتقادی و مطالبه‌گری می‌خواهیم دولت را ناکارآمد جلوه دهیم که به کجا برسیم گفت: روایت ما باید گفتمان انقلاب اسلامی باشد که فرموده مقام معظم رهبری است و اگر بر این اساس در فضای مجازی روایتگری کردیم رشد پیدا خواهیم کرد اما اگر اینگونه نباشد و به‌دنبال جریان‌سازی علیه خودمان باشیم شکست خواهیم کرد.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه بعضی وقت‌ها حرف‌هایی که علیه فضای مجازی گفته می‌شود احساس می‌کنم که این حرف‌ها از سوی جریانات ضدانقلابی است تا ما رشد نکنیم افزود: باید از این فضا علیه دشمن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات رسانه در فضای حقیقی باید در فضای مجازی هم تعیین شود گفت: برای مدیریت فضای مجازی کشور باید قانون تعیین کرد و با قانون از مشکلات پیشگیری و جلوگیری کرد و اگر این فضا قانونمند و نظام‌مند نشود آثار آن باعث می‌شود نتوانیم از مزیت‌های این فضا بهره ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه به فرض بومی کردن فضای مجازی مشکلات ما حل نخواهد شد عنوان کرد: همان‌طور که خیلی‌ها آرزوی حذف جمهوری اسلامی ایران از نقشه دنیا را به گور بردند آقای ترامپ هم خواهد برد.
ارسال نظرات