رئیس شورای اسلامی شهر رشت در بازدید از دفتر خبرگزاری بسیج گیلان:
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه خبرگزاری بسیج می‌تواند وجه مردمی بودن رسانه را متبلور کند گفت: خبرگزاری بسیج زمینه ساز پررنگ شدن نقش مردم در معادلات سیاسی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۴۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید امیرحسین علوی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت به مناسبت روز شوراها با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان در رشت با مدیریت و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت و گو کردند.

سید امیر حسین علوی در این دیدار با بیان اینکه خبرگزاری بسیج می‌تواند وجه مردمی بودن رسانه را متبلور کند اظهار کرد: خبرگزاری بسیج می‌تواند در حوزه‌های مختلف انقلاب اسلامی تاثیر گذاری بالایی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه خبرگزاری بسیج باید نقش مردم را در معادلات سیاسی و اجتماعی کشور پر رنگ بکند گفت: قداستی که در بسیج وجود دارد می‌تواند به کمک خبرگزاری بسیج بیاید تا نقش اساسی در اطلاع رسانی صحیح، دفاع از ارزش‌ها و فرهنگ‌های اصیل انقلاب اسلامی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در فضای مجازی سرعت بالایی دارد بیان کرد: با تغییراتی که در انتقال اطلاعات در حوزه فضای مجازی رخ داده نقش خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های غیر مکتبوب خیلی پر رنگ شده و تاثیر گذاری آنها بالا رفته است.
 
خبرگزاری بسیج زمینه ساز پررنگ شدن نقش مردم در معادلات سیاسی و اجتماعی است

علوی با بیان اینکه نظارت کامل و درستی در فضای مجازی وجود ندارد گفت: تلفیق خبر‌ها و اطلاعات راست و دروغ فضای مجازی را مشوش کرده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: این فضای شبکه‌های اجتماعی، فضای رسانه‌ای نیست بلکه فضای مجازی است و تشخیص خبر راست و دروغ در این فضا سخت است.

وی با بیان اینکه فضای رسانه در قالب رسانه‌های با مجوز و متخصص است تصریح کرد: رسانه‌های مجوز دار با تخصص کار می‌کنند و در گیلان نیز پیشینه فرهنگی بالایی وجود دارد و فضای رسانه‌ای گیلان در کشور نمونه است و کمتر استانی است که این تعداد از فعالین رسانه‌ای را داشته باشد.

علوی با اشاره به اینکه در پیرامون‌های فعالیت‌های مدیریت شهر باید به سمت تولید محتوا درست و نقد سازنده در راستای اصلاح امور برویم بیان کرد: باید به اصلاح ساختار فرهنگ رسانه‌ای کمک شود تا خروجی کار رسانه حل مشکلات مردم شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه مطالعه گری سازنده باید در همه حوزه‌ها رقم بخورد خاطر نشان کرد: نباید فعالیت رسانه‌ای فقط در حوزه‌های که منابع مالی در آن وجود دارد اتفاق بیافتد.

مدیر خبرگزاری بسیج استان گیلان نیز در این دیدار رسانه را ابزاری برای بیان دغدغه‌های مردم دانست و اظهار داشت: مسئولان باید گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات رسانه‌ها داشته باشند.

علی دارا با تاکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر رشت باید نسبت به آراء و اعتماد مردم به آن‌ها امانت‌‌دار باشند گفت: انتظار میرود تا اعضای شورا شهر رشت به دور از منفعت طلبی شخصی و با پرهیز از سیاسی‌کاری به دنبال حل مشکلات شهر رشت و مردم باشند.

 
خبرگزاری بسیج زمینه ساز پررنگ شدن نقش مردم در معادلات سیاسی و اجتماعی است

انتهای پیام/
ارسال نظرات