تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جامعه بی اراده نمی‌تواند هیچ وقت تمدن ساز باشد، بیان داشت: بدون داشتن سرمایه انسانی شایسته نمی‌توان تمدن‌سازی کرد.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۳۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در همایش بزرگداشت شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در نمازخانه پادگان شهید برونسی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در بین معلمان و فرهنگیان کشور فرمودند برای یک کشور، یک تمدن و یک ملت مهم‌تر از نیروی انسانی نیست. اگر پول و ثروت و امکانات خدادادی داشته باشید، ولی نیروی انسانی شایسته و متعهد نداشته باشید هیچ پیشرفتی برای آن جامعه ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: در دوره رضا خان و پسرش محمدرضا پول و ثروت داشتیم، ولی ملت ما هیچ بهره‌ای ملت نبرد و هیچ تمدنی نتوانستیم ایجاد کنیم، چون نیرو و سرمایه انسانی نداشتیم. کسانی که در راس هرم قدرت بودند دست نشانده انگلیس و امریکا بودند و تحت چنین رژیمی نیروی انسانی شایسته تربیت نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: جامعه بی اراده نمی‌تواند هیچ وقت تمدن ساز باشد.

وی ادامه داد:  رهبر معظم انقلاب خطاب به معلمان و مربیان فرمودند شما هویت سازی فرهنگی می‌کنید و هویت هر انسانی به فرهنگ، داشته‌ها و سبک زندگی بستگی دارد ما باید تمدن سازی کنیم و تمدن سازی باید بوسیله سرمایه انسانی بوجود آید و سرمایه انسانی با تربیت نیرو‌های متعهد و اینکه انسان احساس هویت کند بوجود می‌اید.

مروی اظهار داشت: توسط شما هادیان و معلمان و مربیان این هویت فرهنگی شکل می‌گیرد و کاری مهم‌تر از این را نداریم. هر کسی در هر کاری که هست اگر می‌خواهد توفیق کسب کند آن کار را با اهمیت‌ترین کار بداند و برای آن ارزش قائل شود.

وی ادامه داد: خداوند کار معلمی و تعلیم و تربیت را بزرگ دانسته است و آن را به انبیا واگذار کرد پس کاری مهم‌تر از کار هدایت و تربیت جامعه نیست.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: نیروی انسانی شایسته زمانی اهمیتش پیدا می‌شود که گذری به تاریخ بزنیم. درصدر اسلام  انحراف در جامعه اسلامی بوجود آمد. آیا معارف دین و مسائل وحیانی نقصی داشت؟ ایا پیامبر (ص) در جریان رسالت و مسئولیت خودشان از یکسری مسائلی غفلت کردند و آن غفلت موجب انحراف شد؟ باید این مسائل را تحلیل کرد. اسلام وحی است از ناحیه خدا و خدا و کارش ناقص نیست و آنچه بر پیامبر (ص) وحی شد کامل بود و ایشان نیز همه را بدون کم و کاست انجام دادند و هیچ ضعفی در هیچ کاری نبود، ولی چرا بعد از وفات پیامبر (ص) جامعه اسلامی دچار انحراف شد؟

وی افزود: فرهنگسازی و انسان سازی مورد نظر پیامبر(ص) و اسلام صورت نگرفت. در طول ۲۳ پیامبر(ص) بنیاد اسلام را با قوت تاسیس کردند، اما روی این پایه‌های محکم باید بنا‌های ایجاد می‌شد که همان تربیت نیروی انسانی شایسته بود که عمر پیامبر (ص) کفاف این کار را نداد و این کار بر عهده حضرت علی (ع) افتاد  درست است که افرادی چونمقداد،  اباذر و سلمان تربیت شده دست پیامبر(ص) بودند ولی اکثریت مردم همان هویت دوران جاهلیت را داشتند و عده‌ای دچار کفر  و مرتد شدند و عده‌ای که مرتد نشدند  گفتند عرب نمی‌پذیرد خلافت در یک خانواده بگنجد لذا خلافت را از حضرت علی (ع) گرفتند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: انحرافی که درصدر اسلام بوجود آمد معلول این بود که هویت سازی نشده بود.

وی تاکید کرد: ما نیروی انقلابی فراوان داریم؛ اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی ایجاد کنیم باید سرمایه انسانی داشته باشیم تا بتوانیم تمدن اسلامی را ایجاد کنیم وگرنه ما هم به سرنوشت صدر اسلام دچار خواهیم شد. بنای انقلاب و حفظ اصول آن اگر بخواهد ادامه پیدا کند فقط با سرمایه انسانی و هویت سازی ممکن می‌شود.

مروی اظهار داشت: کسی که مربی است با ید اهل تحقیق و تفکر و تدبر باشد و علم خود را به روز کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها