خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تجلیل از اساتید حوزه‌های علمیه استان گفت: شهید مطهری اهل عقل و دل بود و آثار ایشان دل را راضی و عقل را تسلیم می‌کند.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۲۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از اساتید حوزه‌های علمیه استان قزوین که به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم برگزار شد، یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: باید قدردان معلمان بزرگ استان نظیر آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله مظفری، آیت‌الله صامت، آیت‌الله ابوترابی، آیت‌الله شالی، آیت‌الله مهدوی و علامه رفیعی باشیم و یاد و خاطره آن عزیزان را همواره گرامی بداریم.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته مرحوم موسوی امام جمعه سابق آبیک، مرحوم طهماسبی امام جمعه سابق الوند و مرحوم گروسی مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان از میان ما رفتند که همه ما برای آنها احترام و ارزش ویژه‌ای قائل هستیم و می‌باید یاد و خاطره آن‌ها را همواره زنده نگه داریم.

 

 

امام جمعه قزوین به درگذشت مرحوم آیت‌الله اشکوری نیز اشاره کرد و گفت: ایشان عالمی مجاهد و مبلغ در عرصه‌های بین المللی بودند و جایگاه علمی ویژه و ممتازی داشتند و درگذشت ایشان حوزه‌های علمیه را اندوهگین کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شهادت روحانی همدانی خاطرنشان کرد: این روحانی عزیز با مظلومیت بسیار زیاد به شهادت رسید و مظلومیت ایشان و فرزندانش قلب همه را جریحه‌دار کرد.

 

وی یادآور شد: اعدام 37 مظلومی که توسط آل سعود در عربستان انجام شد را محکوم می‌کنیم و ان‌شاءالله خون این بیگناهان دامن آل سعود خائن و ظالم را بگیرد و به زودی شاهد سرنگونی آنها باشیم.

 

 

آیت‌الله عابدینی در ادامه به ویژگی‌های شهید مطهری پرداخت و بیان کرد: ایشان شخصیتی متفکر و اندیشمند داشتند و درس‌ها را صرفاً مقلّدی فرا نمی‌گرفتند و به حافظه نمی‌سپردند بلکه در علوم مختلف دینی صاحب اندیشه و فکر بود.

 

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین عنوان کرد: شهید مطهری با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس بود و هر روز سهمی از قرآن را برای خود در نظر گرفته بود و آن را مطالعه می‌کرد.

 

وی به ذکر خاطره‌ای از مرحوم باریک‌بین در زمان سفر شهید مطهری به قزوین پرداخت و یادآور شد: مرحوم آیت‌الله باریک بین می‌فرمودند زمانی که شهید مطهری برای تبلیغ به قزوین سفر کرده بود در خانه ایشان مستقر شده بود و مرحوم باریک‌بین از نزدیک شاهد بودند که شهید مطهری هر روز بخشی از قرآن را برای خود در نظر گرفته و حتماً آن را مطالعه می‌کرد.

 

 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: شهید مطهری در درس نهج‌البلاغه تحت تأثیر میرزا علی شیرازی قرار گرفت و مکتب میرزا علی شیرازی تأثیر به سزایی بر ایشان گذاشت و جا دارد ارتباط این استاد و شاگرد مورد مطالعه قرار گیرد چرا که کمک بسیار زیادی در ترویج نهج البلاغه خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: شهید مطهری اهل عقل و دل بود و جزو اندیشمندانی بود که آثارشان دل را راضی و عقل را تسلیم می‌کرد و این موضوع در جمیع آثار ایشان کاملاً مشهود است.

 

وی بیان کرد: استاد مطهری یکی از بزرگ‌ترین پرچم داران مبارزه با رژیم طاغوت بود و آثار ایشان امروز نیز در جنگ نرم کار ما را بسیار آسان کرده و در مبارزه با این جنگ، راهگشا و تأثیرگذار است.

 1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها