همزمان با بهار قرآن؛

جزء خوانی قرآن کریم در بام ایران برگزار می شود

به مناسبت ماه مبارک رمضان، جزء خوانی قرآن کریم همزمان با مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد در شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۱۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هماهنگی مراسم جزءخوانی ماه مبارک رمضان، در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزارشد.

محسن تقی پور، در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از حضور مدعوین و تبریک فرارسیدن ماه مبارک گفت: هدف از برگزاری طرح جزءخوانی قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد انس با قرآن و نهادینه سازی سنت ختم قرآن کریم در بین عموم جامعه است.

وی در این جلسه بر ھمکاری ھمه دستگاه ها جهت برگزاری برنامه «جزء خوانی قرآن کریم» در طول ماه مبارک رمضان تأکید کرد و با اشاره به ھدف تشکیل جلسه که تدوین نهای برنامه های ماه مبارک رمضان است، اظهارامیدواری کرد که بتوان در یک راستا که ھدف ھمه رضایت خداوند است، به توسعه فرھنگ قرآنی و معنویت، نماز و عبادتھای ماه رمضان پرداخته شود

رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به اینکه در ارزیابی های سال گذشته توسط صدا و سیمای کشور، مراسم جزءخوانی در مصلی شهرکرد رتبه اول کشور را دریافت کرده است، افزود: امسال  همزمان با شروع ماه میهمانی خدا، مراسم  شاخص جزء خوانی قرآن کریم با قرائت روزانه یک جزء از کلام وحی توسط قاریان برجسته استانی از ساعت 18 الی 30/19  در مصلی بزرگ امام خمینی( ره) شهرکرد برگزار می شود.

تقی پور خاطرنشان کرد: امسال  این مراسم  علاوه بر پخش مستقیم از شبکه استان، از صدا و سیمای کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز پخش می شود.

وی ادامه داد: تفسیر قرآن کریم نیز توسط مفسر قرآن هر روز به مدت 30 دقیقه  بعد از اتمام جزء خوانی برگزار می شود و از عموم شهروندان جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت بعمل می آید.

رئیس اداره امور قرآنی استان با اشاره به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در سایر شهرستان های استان گفت: در هر شهرستان یک برنامه به صورت نمادین و با نظارت کارشناسان قرآنی برگزار می شود و علاه براین در اکثر موسسات ، خانه های قرآنی و مساجد  نیز مراسم جزء خوانی و تفسیر برگزار می شود.

محسن تقی پور همچنین بیان کرد: به منظور گسترش معارف قرآنی مراسم جزءخوانی در تمامی شهرستان های استان توسط کارشناسان اداره امور قرآنی ارزیابی و در پایان از شهرستان برتر تجلیل می شود.

گفتنی است؛ این جلسه با حضورمدیرکل تبیلیغات اسلامی استان، نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،  استانداری، نیروی انتظامی،  دفترنماینده ولی فقیه در استان، سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ، شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی شهرکرد و نماینده مرتلین و قاریان برگزار شد. 

ارسال نظرات