استاندار زنجان گفت:امنیت شغلی مقدمه، فضا و بستر حیاتی برای اشتغال و پیشرفت هر جامعه ای است.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۰۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ فتح الله حقیقی  در در مراسم تقدیر از کارگران نمونه استان زنجان با اشاره به شعار «رونق تولید» که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، اظهار کرد: اهمیت بحث اقتصاد به این جایگاه رسیده است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کرده‌اند.

 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه آمریکا از هر حربه‌ای استفاده می‌کند تا مردم را ناامید کند، ادامه داد: این دشمنی از قبل وجود داشته و امروز به اوج خود رسیده است ولی مهم، اجرای طرح‌هایی برای خنثی کردن شیطنت آمریکا است. 

 

وی با تاکید بر اینکه باید اشتغال موجود را حفظ کرده و ایجاد اشتغال کنیم، افزود: در این راستا بضاعت خوبی در استان داریم که از جمله آنها می‌توان به وجود نیروی انسانی خوب، حضور حضرت آیت‌الله خاتمی، امام جمعه زنجان و نمایندگان کاری استان زنجان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. علاوه بر این، بستر ایجاد اشتغال در هر جامعه‌ای، امنیت است و خوشبختانه استان زنجان از اعضای تامین بسیار خوبی برخوردار است. 

 

حقیقی با بیان اینکه مدیران ما باید کمی چابک‌تر شوند، یادآور شد: خوشبختانه پارسال هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد. همچنین، پارسال از بابت درصد مازاد درآمد، رتبه اول را داشتیم و این مهم از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و انتقال دفتر واحدهای تولیدی به زنجان محقق شد و با توجه به این موضوع، باید تلاش کنیم اشتغال را بومی‌سازی کنیم. 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه 1400 میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است، افزود: طی سال گذشته، هیچ کدام از جلسات محوری در حوزه صنعت و تولید، در استانداری برگزار نشده است و همه جلسات رفع موانع تولید داخل خود کارخانه‌ها صورت برگزار می شود. 

 

وی با تاکید بر اینکه، اگر کارگر ضربه بخورد و امنیت شغلی‌اش به خطر بیفتد، توسعه ارزش نخواهد داشت، افزود: الفبای صادرات، حفظ امنیت شغلی کارگر است. در شرایط تحریم نیز صادرات غیر‌نفتی جهاد محسوب می‌شود. از همین‌رو، باید کیفیت محصولات‌مان را افزایش داده و صادرات قابل رقابت در منطقه انجام دهیم. 

 

حقیقی خاطرنشان کرد: برای حفظ فرصت‌های شغلی، واحدهای تولیدی که قبلا تعطیل شده است، مورد بررسی قرار گرفت تا اگر می‌توانند به چرخه تولید برگردند و اگر نمی‌توانند، زمینه برای جذب سرمایه‌گذار و بازگرداندن این واحدها به چرخه فراهم شود.

گفتنی است این مراسم به همت قشر بسیج کارگری سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات