خبرهای داغ:
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، عالم و مجاهد بزرگ خوزستانی است که عمر خویش را در خدمت اسلام و انقلاب صرف کرد. خدمات آیت الله موسوی جزایری قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ایشان همواره منشا اثر و خدمت برای استان و کشور بوده است.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۲۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

زندگی آیت الله‌ موسوی جزایری‌ با تلاش های‌ علمی‌ و فرهنگی‌ فراوانی‌ همراه‌ است‌. ایشان‌ در طی‌ سال های‌ متمادی‌ به‌ تربیت‌ طلاب‌ جوان‌ همت‌ گماشته‌‌ و در این‌ میان‌، شاگردان‌ ممتازی‌ را به‌ جامعه علمی، فرهنگی‌ و سیاسی‌ کشور تقدیم‌ داشته‌ است‌.

 

دفتر زندگانی‌ آیت الله‌ جزایری‌، پیش‌ و پس‌ از انقلاب‌، سرشار از مبارزه‌ و هدایت های‌ سیاسی‌ است‌. از فعالیت های‌ که‌ در کارنامه مبارزاتی‌ آیت الله‌ موسوی جزایری می‌ درخشد حضور فعال وی در راهپیمایی های انقلاب و شرکت در مبارزات ضد رژیم شاهنشاهی است.

 

با پیروزی‌ انقلاب‌ شکوهمند اسلامی‌ ایران‌، فعالیتهای‌ آیت الله‌ موسوی جزایری در قالب‌ مسئولیت های‌ اجرایی‌ و روشنگری های‌ درسی‌ و اخلاقی‌ ادامه‌ یافت‌. ایشان بعد از پیروزی انقلاب از اعضای موثر مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

مهم‌ترین‌ مسؤولیت های‌ ایشان‌، پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نماینده امام خمینی(ره) در اهواز، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و عضویت در مجلس خبرگان رهبری در ادوار ۱، ۲، ۳ و ۴ به نمایندگی از مردم خوزستان است.

 

در دوران دفاع مقدس، نقش آیت الله جزایری در جبهه های جنگ بسیار پررنگ بوده و یکی از فعال ‌ترین امامان جمعه از این حیث بشمار می‌ رفت. وی در ستاد پشتیبانی جنگ در استان‌ ها و شورای عالی آن در کشور که به تایید امام خمینی(ره) رسیده بود نیز فعالیت داشت.

مسجد آیت الله جزایری در مرکز شهر اهواز نیز در دوران دفاع مقدس یکی از محل های مهم پشتیبانی و اعزام نیرو به جبهه های جنگ بود.

 

از جمله فعالیت های این مجاهد انقلابی تاسیس حوزه جدید به نام مدرسه الامام الخمینی(ره)، تجدید بنای حوزه علمیه اهواز، تاسیس حوزه علمیه خواهران و مکتب الزهرا(س)، تاسیس حوزه علمیه بقیة الله(عج) جهت درس خارج فقه، ایجاد مرکزی جهت پاسخ‌ گویی به مسائل شرعی، تاسیس کتابخانه، تاسیس مرکز حل اختلافات عشایری، تأسیس کانون مقدس خانواده برای حل اختلافات خانوادگی، تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی امیرالمومنین(ع) و راه اندازی شبکه جهانی الاهواز است.

آیت الله موسوی جزایری پس از آنکه در خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ با اشاره به بیماری خود از عدم توانایی در انجام مسئولیت ‌های امامت جمعه سخن گفت در تاریخ ۳۰ بهمن رسماً از سمت امامت جمعه اهواز استعفا داد.

به همین جهت، سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری طی حکمی حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد را به عنوان امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و آیت الله موسوی جزایری را به عنوان رئیس حوزه علمیه اهواز منصوب کرد.

این روحانی مجاهد و انقلابی قریب به پنج دهه به عنوان امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خدمت نمود. کارنامه درخشان این مجتهد فرهیخته در این سال ها گواهی خدمات بزرگ ایشان به اسلام و انقلاب را می دهد.

 

یادداشت : علی حسنی پور

ارسال نظرات
پر بیننده ها