فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: معتقدم جوانان ما برای اینکه جامعه امروز و فردای ما ساخته شود، باید به کتاب رجوع کنند.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۱۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هر کشور، جامعه و ملتی اگر ذهن وسیع داشته باشد و قوه متفکره و عاقله بزرگی داشته باشد، قدرتمند می‌شود.

 

وی افزود: در واقع قدرت حقیقی مربوط به ذهن‌ها و دل‌هاست و نمایشگاه کتاب خاصیت خوبی که دارد این است که در گستره منابع فهم و درک و دانش کشور می‌تواند مؤثر باشد و نسل جوان را به کتاب ترغیب کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:‌ کتاب مثل انسان، موجود زنده است و جسم دارد، روح هم دارد. معاونت با کتاب می‌تواند در رشد و تربیت و تکامل شخصیت انسان‌ها و جامعه موثر باشد.

به گفته این مقام مسئول، درست است که کتاب‌های الکترونیک وجود دارد ولی کتاب به همین مفهوم سنتی رایج و ریشه‌دار آن یک طعم و مزه دیگری دارد. همانطور که ممکن است انسان‌ها را از پشت تلویزیون ببینید، اما وقتی آنها را از نزدیک می‌بینید احساس دیگری به آنها داشته باشید.

سلامی خاطرنشان کرد: معتقدم جوانان برای اینکه جامعه امروز و فردای ما ساخته شود، باید به کتاب رجوع کنند اما باید توجه داشته باشید که کتاب هم مثل انسان‌ها ممکن است خوب یا بد داشته باشد. بنابراین کتابی که به عقلانیت، منطق، علم و دین اسلام کمک می‌کند باید آن را انتخاب کنیم.

 

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه رهبر انقلاب به انتشار کتاب‌های روز برای نسل جوان تاکید داشتند، نظر شما در باب انتشار آثار چیست، گفت: باید همین طور باشد. دانش و علم پدیده کاملا سیال و در حال رشد است. علم در حال تحول است و ما باید در لبه مقدمه پیشرفت‌های علمی قرار گیریم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر نیاز به کتب اصیل و قدیمی، به پژوهش‌ها و تحقیق‌های جدید نیازمندیم. چون جهان در حال رشد است و ما نیز باید رشد کنیم و نوشته‌های جدید زمینه‌های رشد برای آینده هستند.

ارسال نظرات