افزایش ناگهانی قیمت خودرو، ضرورت برخورد جدی با دلالان در سایت‌های خرید و فروش آنلاین را ایجاب می‌کند.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۰۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، اخبار شرکتها، افزایش قیمت خودرو به صورت هماهنگ، توسط دلالان موضوع جدیدی نیست. در شرایطی که بسیاری از مردم از طریق خدمات مطلوب و مناسب این سایت ها اقدام به خرید و فروش اجناس خود می کنند و سایت های خرید و فروش اینترنتی، نقش ویترین قیمت را در بازار دارند، دلالان بازار خودرو، از این بستر بهره گرفته اند و در نبود نظارت کافی، قیمت غیرواقعی و مدنظر خود را تعیین می‌کنند.

از جمله این دلال ها، می توان به برخی از نمایشگاه داران و کسانی اشاره کرد که به امید سود بیشتر به این بازار مکاره پا گذاشته‌اند.

بسیاری از فعالان صنعت خودرو سازی معتقند که قیمت های فعلی واقعی نیست و در صورت برخورد با اخلال گران این بازار، قیمت ها به حالت عادی باز خواهد گشت. 

در بازاری که قیمت های آن را دلالان و بنگاه داران تعیین می کنند، با ارائه قیمت های کاذب و غیر واقعی ، پراید مرز روانی ۵۰ میلیون را رد می‌کند، ساندرو سد 200 میلیون تومان را می‌شکند و دلالانِ خودروهای چینی هم تلاش می‌کنند تا قیمت‌ها را هم‌تراز با رقبای کره‌ای بالا نگه دارند. 

قیمت خودرو در چند هفته اخیر یک روند افزایشی را تجربه کرده است؛ روندی که اگرچه کارشناسان می‌گویند باعث شده تا حجم معاملات در این بازار به شدت کاهش پیدا کند اما از طرفی می‌بینیم که قیمت خودرو بدون منطق مشخصی در حال بالا رفتن است.

البته در این میان، تیم مدیریت سایت دیوار اعلام کرده است که این سایت، به زودی خدمات کارشناسی خودرو را راه‌اندازی می‌کند که این کار با توجه به تاثیرگذاری دیوار در بازار خودرو و املاک، اگر با نظارت قضایی و برخورد با دلالان و کاربران غیرواقعی این سایت ها باشد، می‌تواند گام مهمی در جهت کنترل بازار خودرو محسوب شود.

ارسال نظرات