بیانیه سپاه فتح در خصوص رقص مختلط در محیط دانشگاه یاسوج

کد خبر: ۹۱۳۳۳۸۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شکسته شدن حریم مقدس دانشگاه و آلوده شدن به مطرب گری و رقاصی آن هم به صورت مختلط هشدار داده است که اجازه داده نمی‌شود عده‌ای درمحیط مقدس دانشگاه با لگد مال کردن فرهنگ اسلامی به اهداف خود دست یابند.
در این بیانیه آمده است: در روز‌های اخیر فضای مقدس و اسلامی نهادی که سرای علم آموزی است و در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد آلوده به گناه شده است.
در این بیانیه اتفاقات اخیرجشن اقوام در دانشگاه یاسوج را مایه نگرانی از هدف و مسیر دانشگاه دانسته و بیان کرده است: این امر موجب ناراحتی همگان به خصوص مردم دلیر، انقلابی، ولایت مدار و همیشه در صحنه استان شده است.
اضافه شده است کسانی که این عمل پلید و به دور از شان انسانی و اسلامی را ایجاد کرده اند حرمت انسانی را نیزمورد حمله قرار داده اند.
روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه شجاعت، ولایت مداری، شهادت طلبی، ایثار، شجاعت و حضور همیشه در صحنه‌های مختلف از نماد‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد به شدت این عمل ... شرعی و رقاصی مختلط در دانشگاه یاسوج را محکوم کرده است.
همچنین آمده است: دانشگاه باید آینده ساز باشد تا بتوانند نقش برجسته خود را در جامعه ایفا کنند نه اینکه محل و مطرب خانه‌ای برای انجام عملی گناه در فضایی مقدس باشد.
در این بیانیه تاکید شده است: دانشگاه باید به موضوع مهم سلامت با تعریف جامع آن (سلامت جسم، روان و سلامت اجتماعی- معنوی) بپردازد و سلامت را از اصلی­‌ترین معیار‌های جوامع پیشرفته تلقی کند.
در بیانیه روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری دامت برکاته گفته شده است: به علم اهمیت دهید. کلید اصلى بازکردن قفل هاى گوناگون، اهمیت‏ دادن به علم است. البته در کنار آن، این امر بدیهى را هم باید در نظر داشته باشید که علم و عالم، همان قدر که مى‏توانند مفید باشند، مى‏توانند مضر هم باشند. اگر کسى که علم در وجود او هست، تقوا و پرهیزگارى و امانت و صداقت در او نباشد، مى‏تواند موجود مضرى باشد، مى‏تواند علیه کشور و مصالح کشور، علم خودش را مورد استفاده قرار دهد. بنابراین، در کنار علم، فرهنگ و تزکیه و اخلاق و معنویت هم لازم است، در این هیچ شبهه نکنید. حرکتهایى (را) که (برخى) انجام مى‏ دهند براى این‏که محیط دانشگاه و دانشجو را محیط بى‏ دینى و بى ‏معنویتى کنند، به نظر من گرچه یک مقدارش از روى غفلت است، اما یک مقدارش هم حساب‏ شده است. (مقام معظم رهبری)
همچنین با بیان فرازی از امام خمینی (ره) اورده است:یکی از انتظارات امام خمینی (ره) در بعد انسان سازی از دانشجویان، تزکیه نفس است، شاید بتوان این امر را بدین صورت تعبیر نمود که دانشجو با توجه به رسالتی که در جامعه بر عهده دارد، ضروری است در مرحله نخست درون را بنگرد و نفس خویش را مهار کند. گو اینکه نفس به اسب سرکشی می‌ماند که موجب هلاکت انسان می‌شود؛ لذا که حضرت امام (ره) خطاب به دانشجویان می‌فرمایند:کوشش کنید که هر قدمی که برای علم بر می‌دارید، برای عمل ظاهری و برای اعمال باطنی، ایجاد تقوی در خودتان، ایجاد استقامت، امانت در خودتان بکنید که وقتی از دانشگاه ان شاً الله بیرون می‌آیید یک انسانی باشید که هم معلومات داشته باشید و هم امانت دار باشید .. نفس خود را مهار کرده باشید.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار