در نمایشگاه سی و دوم، انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار فدوی؛ معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران از 21 اثر جدید رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۳۳۳۰۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با کمیت و کیفیت برگزاری نمایشگاه سی و دوم آشنا شد.

 

سردار نائینی در این بازدید با اشاره به اینکه در نمایشگاه سی و دوم، انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار فدوی؛ معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران از 21 اثر جدید رونمایی خواهد کرد، بیان داشت: این مراسم در روز چهارشنبه 11 اردیبهشت در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه بابیان اینکه مرکز اسناد در این رونمایی از چهار شناسنامه لشکرها رونمایی خواهد کرد، اظهار داشت: شناسنامه لشکر 41 ثارالله، شناسنامه لشکر 31 عاشورا، شناسنامه لشکر 11 امیرالمؤمنین(ع) و شناسنامه لشکر 14 امام حسین(ع) مجموعه این آثار هستند.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه جلدهای 31، 32، 13 و 42 روزشمار جنگ ایران و عراق در روز چهارشنبه رونمایی خواهند شد، گفت: با احتساب این چهار روزشمار تعداد روزشمارهای دوران دفاع مقدس که توسط مرکز اسناد منتشرشده است به 35 عنوان خواهد رسید.

 

وی همچنین یادآور شد: جلد 28 روزشمار جنگ ایران و عراق با عنوان والفجر 4؛ نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب در سال 97 به‌عنوان کتاب برتر سال شناخته شد و این از افتخارات مرکز اسناد می‌باشد.

 

سردار نائینی با اشاره به کتاب‌های اطلس افزود: چهار عنوان شامل سه اطلس در حوزه لشکرها با عناوین اطلس لشکر 31 عاشورا، لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و لشکر 7 ولیعصر(عج) و یک عنوان اطلس جنگ شهرها در این مراسم رونمایی خواهند شد.

 

وی در حوزه کتاب‌های مطالعات اجتماعی نیز مطرح کرد: کتاب جنگ شهرها؛ تهران، امدادگر کجایی، منشور هدایت، حقیقت درخشان، مسائل اساسی جنگ، مشارکت اجتماعی و همکلاسی‌ها آثاری است که در این حوزه منتشرشده است.

 

وی همچنین به کتاب نبرد امام مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: موضوع این کتاب به نبردهای سال اول جنگ اختصاص دارد، این نبرد از نبردهایی است که در بازیابی توان جمهوری اسلامی ایران مؤثر بوده و در درک درست از دشمن و میدان نبرد تأثیر زیادی داشته است. نبرد امام مهدی(عج) توسط نیروهای سوسنگرد انجام‌شده و این کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به کتاب‌های جدید حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تاریخ شفاهی شهید بزرگوار احمد غلامی که از فرماندهان دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم است که متأسفانه تاریخ شفاهی ایشان ناتمام ماند، تحت عنوان «از ری تا شام» روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.

 

وی با ذکر اینکه تعداد زیادی از کتب تاریخ شفاهی فرماندهان آماده انتشار است عنوان کرد: به‌زودی شاهد انتشار پنج جلد از تاریخ شفاهی سردار محسن رضایی خواهیم بود که قبلاً جلد اول آن منتشرشده است. همچنین جلد اول تاریخ شفاهی سرداران احمد غلام پور، مرتضی قربانی، رودکی و رستگار پناه را در آینده نزدیک منتشر خواهیم کرد. کتاب دو جلدی تاریخ شفاهی سردار علایی و تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام بشردوست را نیز در دست اقدام داریم که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

سردار نائینی در خاتمه بیان کرد: حدود 16 عنوان کتاب، به‌زودی منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات