خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مجموعه رسانه‌ای استان قزوین بهترین امید و پناهگاه‌ مردم هستند/ رسانه‌ها خلاء نگاه مسئولان به مردم را جبران کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه اخلاق رسانه گفت: مجموعه رسانه‌ای استان قزوین یکی از بهترین امیدها و پناهگاه‌های مردم هستند.
کد خبر: ۹۱۳۳۲۷۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اصحاب رسانه استان قزوین که با موضوع اخلاق رسانه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: مردم نیازمند آن هستند که اگر مشکلاتشان از سوی مسئولان دیده نمی‌شود، از سوی ائمه جمعه، ائمه جماعت و اصحاب رسانه دیده شود و آنها خلاء نگاه مسئولان به مردم را جبران کرده و رنج مردم را منتقل نمایند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت در فضای رسانه‌ای نیازمند شجاعت و توکل به خدا است، تصریح کرد: امروز که در این جایگاه قرار گرفته‌ایم و رسالت رسانه‌ای بر عهده ما قرار گرفته است، باید رسالت خود را به درستی ایفا کنیم و در این راستا کوتاهی نکنیم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه یکی از مدیران رسانه‌ای مبنی بر اینکه رسانه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند، تأکید کرد: کسانی که اصحاب رسانه را تحت فشار قرار می‌دهند، آنها را می‌ترسانند و شرایطی را فراهم می‌آورند تا آنها را به سکوت وادار کنند، کار غلطی انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: البته این خبر خوبی نیست که شما بگویید ما تحت فشار قرار می‌گیریم چرا که نشان می‌دهد در مجموعه فضای رسانه‌ای، رفتاری دیده شده است وطرف مقابل را به طمع انداخته است که فشار بر اصحاب رسانه کارساز است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها کشور ما را تحت فشار قرار می‌دهند و برخی سیاست‌ندان‌ها به دشمنان انعکاس دادند که فشارها کار خود را می‌کند و با این اقدام دشمنان را به فشار و تحریم تشویق کردند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه اگر رسانه‌ها محکم باشند، آسیب کمی متوجه آنها خواهد بود، بیان کرد: فعال رسانه‌ای نباید به طرف مقابل اجازه دهد تا گمان کند اگر مضیقه‌ای برای او درست کرد و طرف را زندانی کرد، به موفقیت رسیده است و فعال رسانه‌ای را ساکت کرده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در متون دینی آمده است که امر به معروف و نهی از منکر عمر را کوتاه نمی‌کند و رزق را نیز کم نمی‌کند، عنوان کرد: فضای امر به معروف و نهی از منکر با فعالیت‌های رسانه‌ای سر و کار بسیاری دارد و در احادیث آمده هر کسی این فریضه دینی را یاری کند، خداوند یاور او خواهد شد و عزت می‌یابد.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند مبادا امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید زیرا پست‌ترین‌ها بر شما مسئولیت می‌یابند و پس از آن هر کاری کنید فریاد شما به جایی نمی‌رسد و هر چه دعا می‌کنید که خدایا ما را از شرِّ آدم‌های نالایقی که جز بدبختی برای مردم چیزی به همراه نداشتند، فریادها به جایی نمی‌رسد.

 

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه رسالت رسانه در نگهبانی ارزش‌ها خیلی مهم و ضروری است، گفت: حمایت از ارزش‌های الهی، ارزش‌های انسانی، کرامت انسان‌ها، حمایت از مردم فقیر و کسانی که حقوقشان ضایع می‌شود رسالت خبرنگاران است و باید از حقوق مردم در مقابل مسئولان نالایقی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند و وقت مدیریتی و فرصت‌های خدمت را تلف می‌کنند، دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید مبلغ رسالت‌های الهی باشند، اظهار کرد: آنهایی که رسالت الهی را برعهده گرفته‌اند از هیچ چیزی واهمه ندارند و در نهایت عزت پیدا می‌کنند و بحمدالله مجموعه رسانه‌ای استان قزوین یکی از بهترین امیدها و پناهگاه‌های مردم هستند و اگر رسانه از بیان دردهای مردم دست بردارند، مظلومیتشان مضاعف خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کشته شدن روحانی همدانی اشاره کرد و گفت: این روحانی در کمال مظلومیت مورد ظلم قرار گرفت در حالی که تنها دغدغه دین داشت و زندگی‌اش در نهایت فقر و سادگی سپری می‌شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همانطور که بهار طبیعت زمین مرده را به رویش، سرسبزی و امید می‌رساند، بهار انسانی نیز که همان ماه رمضان است انسان را به رشد و شکوفایی انسانی می‌رساند.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: کسانی که شخصیت انسانی زنده دارند می‌توانند از ماه رمضان بهترین استفاده را ببرند و کسانی که اهل نفاق و دورویی هستند و از انسانیت فاصله دارند خسارت خواهند دید.

این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه با بیان اینکه اگر بخواهیم قرآن را به صورت انسان مجسَّم کنیم، امام علی (ع) را خواهیم دید، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید اگر قرآن را بر کوه نازل می‌کردیم کوه را متلاشی می‌کرد و امام علی (ع) که قرآن ناطق است می‌فرمایند اگر محبت من به کوه عرضه شود آن را متلاشی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن حکمت است و امام علی (ع) حکیم است و حضرت می‌فرمایند اگر حکمت بر کوه عرضه شود، آن را متلاشی می‌کند و رمضان معدن حکمت‌ها است و امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند اگر کسی مقداری از حکمت به دست آورد، برای مقدار بیشتر آن صبر و قرارش را از دست خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند کل عالم را متاع قلیل معرفی می‌کند اما حکمت را خیر کثیر معرفی کرده است و این مهم جایگاه والای حکمت را نشان می‌دهد.
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها