به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ۴۰ تابلوی خوشنویسی از آثار استاد محمد صابر صابر با عنوان "معلم صابر" از ۱۱ اردیبهشت ۹۸ به مدت یک هفته در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۲۰۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت هفته معلم آثار خوشنویسی استاد محمد صابر صابر از اساتید برجسته خوشنویسی استان کردستان در زمینه خط نستعلیق به مدت یک هفته از ۱۱ اردیبهشت ۹۸ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه ۴۰ تابلوی خوشنویسی آثار دو سال اخیر استاد صابر، برگرفته از آیات قرآنی، اشعار بزرگان ادب فارسی و کردی در اندازه‌های مختلف به نمایش در می‌آید.

استاد محمد صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ التحصیل شده از دوران کودکی زیر نظر دایی خود استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید، خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کرده و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده می‌گیرند.

در سال ۱۳۶۸ موفق به مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به ایشان اعطاء می‌شود.

تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش وپرورش استان کردستان و تربیت و فراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد است.

استاد صابر صابر بیش از ۵۰ سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده و به عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تا کنون ده‌ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده اند.

این استاد وارسته تاکنون علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های متعدد گروهی سه نمایشگاه انفرادی را در سال‌های ۱۳۹۱، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ برگزار کرده است و این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود.

آیین گشایش نمایشگاه چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور هنرمندان استان برگزار و در مدت برپایی همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات