خبرهای داغ:
حبیبی عنوان کرد: امسال بانکهای استان حدود 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده اند.
کد خبر: ۹۱۳۳۱۷۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سمینار آموزشی راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه با حضور منوچهر حببی معاون اقتصادی استاندار، مهدی بخشنده رییس اتاق بازرگانی استان قزوین و مدیران دستگاههای اقتصادی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

حبیبی در این مراسم بیان کرد: امسال بانکهای استان حدود 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده اند.

وی گفت: غالب کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند، دریافت تسهیلات را مد نظر دارند. بخش خصوصی باید ریسک پذیر بوده و نباید ساده ترین راه را انتخاب کند. اغلب این بخش نیز بانکها را می شناسند که این امر مناسبی نیست.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ما بانک محور شده ایم. حتی بخش خصوصی با هر نرخی بدنبال تسهیلات بوده و حتی حاضر است با نرخ 18درصدی تسهیلات که به اذعان سرمایه گذاران، عملا تا سی درصد هم می رسد، از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

حبیبی عنوان کرد: لذا باید بدنبال تجربیات مالی دیگر باشیم. بورس یکی از این تجربیات است. بورس یعنی شفافیت مالی و بخش خصوصی باید به این سمت رفته و کمتر به بانکها تکیه کنند.

وی افزود: بورس می تواند راهگشای مناسب در حوزه صنایع، گردشگری وکشاورزی و موضوع جدید انرژی های بادی باشد.در حال حاضر چهارهزار مگابات ظرفیت سرمایه های انرژی بادی در استان قزوین وجود دارد و استان باید از این ظرفیت استفاده بهینه نماید.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: بزرگترین نیروگاه بادی استان با ظرفیت 63 مگابایت در حال فعالیت است . این ظرفیت جدید متناسب با محیط زیست و هم تامین کننده عالی جهت تامین انرژی کشور است.

حبیبی اضافه کرد: جغرافیای استان محدود، اما کلکسیونی از ظرفیت های متنوع است که در حوزه گردشگی می تواند گسترش یابد با توجه به این که ظرفیت ها و بسترهای این بخش فراهم است.

وی بیان کرد: حدود دوهزار نوع محصول در بخش صنعت استان در حال تولید است و بخش محصولات کشاورزی نیز همین گونه است در حالیکه حوزه گردشگری مغفول مانده با این در حالی است که هزینه اجرای پروژه های گردشگری کمتر و درآمدزایی بالایی خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: استان با تمام توان آمادگی دارد حوزه سرمایه گذاری را با جدیت دنبال نماید و بخشی از استانداری را در اختیار این بخش برای پاسخگویی قرار دهد تا با صرف کمترین هزینه و وقت، سرمایه گذار بتواند فعالیت کند و در واقع این امر جهت حمایت از این بخش می باشد.

1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها