خبرهای داغ:
قائم مقام شبکه افق:

انقلاب با سلاح تفکراندیشه و عقیده به پیروزی رسید

قائم مقام شبکه افق در همایش حکمت مطهر در سپاه ناحیه امام حسن (ع) گفت: آنچه انقلاب را به پیروزی رساند سلاح تفکر و عقید و اندیشه بود.دشمنان این موضوع را درک نکردند اما بعد از جنگ متوجه شدند و اقدام کردند.
کد خبر: ۹۱۳۳۱۱۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزین، محمد دوست ضمن تبریک هفته معلم و عقیدتی , و سیاسی در سپاه و بسیج ، در همایش حکمت مطهر که در حسینیه شهید مطهری در سپاه ناحیه امام حسن(ع)برگزار شد گفت: در عصری زندگی می کنیم که شاهد تقابل هستیم . با نابود کردن زیر ساخت های مادی و دنیایی می خواهند حکومت کنند تا آنچه می خواهند انجام شود و در دوران کنونی نمی شود با سلاح و فشنگ اندیشه ای را از بین برد.

وی گفت: پس از سالها اندیشه ای بیدار شد که سلاح فطرت انسانی بود و دشمن متوجه نشد که این انقلاب چگونه به پیروزی رسید و انقلاب نهال نورسته بود، کل استکبار برای نابودی انقلاب متحد شدند و صدام را در این بازی به کار گرفتند و با تمام تجهیزات علیه انقلاب وارد جنگ شدند و اتحاد بی سابقه ای برای شرق و غرب شکل گرفت برای یک عده مردمی که می خواهند مستقل شوند.

قائم مقام شبکه افق با اشاره به شهادت طلبی جوانان گفت: هرچقدر از جوانان را کشتند سیل شهادت طلبی به راه افتاد و انقلاب ما بیداری فکر ها بود و در دل خانه ها،قلب و اندیشه مردم بود و سرسخت ترین سرکوب ها را تجربه کردند و به مرور زمان متوجه شدند که با یک ملت مسلح طرف نیستیم و در فکر آنها شکست و مرگ معنی ندارد و هراتفاقی برای آنها بیفتد پیروزی قلمداد می شود و تا زمانیکه فرهنگ شهادت در ذهن جوانان است نمی توانند کاری کنند. پیشنهاد صلح داده شد و امام گفت؛ من جام زهر را نوشیدم و امام جنگ ‌طلب نبود و می دانست این صلح نیست بلکه به جای اینکه جان جوانان ما را هدف بگیرند فکر و اندیشه آنان آماج حمله است.

وی تبیین کرد: رهبری گوشزد کردند که ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و مسائلی از این دست مطرح و شبهات پخش شد و برای مقابله با دشمن باید فکرها را تجهیز کنیم نه ساخت سلاح صرف صورت گیرد.

دوست محمدی افزود: استکبار با بهره برداری از الگوی طبیعت علیه کشور ما وارد شدند و همانند پشه انوفل با کرم خاکی عمل می کنند و با ساخت جذابیت کاذب و فلج کردن جوانان شهادت طلب جنگ فرهنگی شروع شد و آنها برای تسلط بر کشور از خود جوانان استفاده می کنند، تا مقاومتی در برابر غرب نداشته باشند و این واقعه رخ داد و از سال ۶۸تا ده سال بدون هیاهو کار کردند و در سال ۷۸ اولین قائله علیه حکومت رخ داد و موفق نشدند و باز هم کار کردند تا توانستند در عرصه فرهنگ علیه کشور کار کردند و در سال ۸۸ کلید فتنه را زدند و این اتفاق در کل کشور رخ داد و مدت آن بیشتر شد ولی زورشان نرسید.

قائم مقام شبکه افق افزود: آنها علیه ایران اقدام نظامی نخواهند کردند و اگر یکی بزنند ده تا به اسراییل خواهیم زد، داریم می جنگیم اما چقدر توانستیم جوانان را جذب کنیم؟ چکار کردیم؟ ترس از جوان آن نداریم اما سلاح دشمن به خانه من آمده است و دست بچه های ماست. هنوز درگیر و دار این هستیم که بچه من نماز می خوانند یا خیر! ترورهای اول انقلاب را نگاه میکنیم به نکته ای میرسیم که ایدئولوگ های انقلاب را زدند تا منبع نداشته باشیم، جنگ امروز تقابل اندیشه هاست و یک طرف باطل و طرف دیگر را حق می دانیم.

دوست محمدی افزود: در اول انقلاب امام فرمود؛ کتاب های شهید مطهری مورد استفاده قرارگیرد و رهبر انقلاب هم می فرمایند؛ مبنای فکری انقلاب از شهید مطهری نشات می گیرد.از نظر شهید مطهری قرب الهی یک بعد فیزیکی دارد و بعد دیگر معنوی است، اما قرب حقیقی در نماز مورد توجه است و مانند منبع نور است که هرچقدر نزدیک می شوید در نور غرق می شوید و شبیه به خدا شدن در نماز انسان باید پیدا شود.

وی افزود: انسان از نظر شهید مطهری یک بعد الهی و یک بعد حیوانیست. انسان اگر می خواهد کامل شود باید جسم و روحش در خدمت مسیر الهی قرار بگیرد.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها