فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تحلیلی از اوضاع حاکم بر فضای داخلی و خارجی از دوره جنگ تحمیلی تاکنون، پیشرفت های متأثر از انقلاب اسلامی را متذکر شد و گفت: تحت تأثیر تبلیغات جهنمی غرب قرار نگیرید؛ وظایف مهم کنونی را دنبال کنید.
کد خبر: ۹۱۳۳۱۱۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، 

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان، امروز(۱۰ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت روز کارگر و بسیج کارگری در نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان در سخنانی با تحلیلی از اوضاع حاکم بر فضای داخلی و خارجی دوره جنگ تحمیلی و بعد از آن تصریح کرد: بعد از عملیات فتح خرمشهر جنگ ما با کل دنیای استکبار شروع شد.

 

وی با اشاره به حوادث سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ از جمله حرکت آمریکایی ها در زدن برج های دوقلو، این اقدام را کار خود آمریکایی ها دانست و گفت: دلیلش این است ۴ هزار صهیونیزم و یهودی که در آنجا کار می کردند ۲۴ ساعت قبل از حادثه به همراه همه اسناد از آنجا خارج شدند و حتی یک یهودی کشته نشد و آنها با این کار خواستند تحولی در برنامه خود با جهان اسلام ایجاد و از نزدیک با آن مقابله کنند.

 

 

ابوحمزه ادامه داد: حدود ۱۰ جنگ طی ۱۹ سال اخیر در منطقه و غرب آسیا و حتی در قفقاز و... ایجاد کردند که هدف همه آنها جمهوری اسلامی بود و در این مرحله یعنی از سال های از ۸۰ تا ۹۱ عمده بحث آنها در کنار جنگ تبلیغاتی و روانی و... تحریم است؛ از سال ۵۷ تا الان یعنی از ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۹ با ۶ دوره تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی مواجه هستیم و اینکه بعضی می گویند تحریم چند سالی است که شروع شده، اشتباه می کنند زیرا با استدلال ما این سالها، همه اش تحریم بودیم.

 

 امروز محور اصلی منطقه غرب آسیا، جمهوری اسلامی است 

 

وی تصریح کرد: با وجود تحریم اما مهندسین و متخصصین و دلسوزان انقلاب کارهای بزرگی توانستند انجام دهند؛ امروز محور اصلی منطقه غرب آسیا، جمهوری اسلامی است و گام های بعدی را در جهان اسلام برمی داریم و نزدیک ۱۵۰ تا ۱۶۰ کشور را هدایت می کنیم و در گام بعد بحث کل جهان است.‌

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه امام انقلاب موضوع انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و در نهایت تمدن بزرگ اسلامی که باید به آن برسیم را مطرح کردند؛ افزود: شما باید بدانید اهداف و راهبردها و استراتژی نظام چیست؟! ما به دنبال کشورگشایی نیستیم بلکه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی را صادر می کنیم، چیزی که در حشدالشعبی در عراق، انصارالله در یمن و ... می بینید.

 

مقطع کنونی از مقاطعی است که آمریکا بیشترین ضربه را می خورد 

 

وی با بیان اینکه خود این کشورها با بهره گیری از افکار و اندیشه انقلاب با استکبار جهانی مبارزه می کنند؛ اعلام کرد: مقطع کنونی از مقاطعی است که آمریکا بیشترین ضربه را می خورد که رییس جمهور آن اینگونه دست و پا می زند و اینگونه از معاهدات خارج می شود و بدانید با فروپاشی آمریکا، مجموعه اروپا هم دچار فروپاشی خواهد شد؛ این را ما نمی گوییم، خود کسانی که در آمریکا زندگی می کنند، می گویند.

 

 

سردار ابوحمزه کسب رتبه اول علمی جهان، رتبه ۲۶ پزشکی، رتبه اول تا بیستم تعدادی از محصولات کشاورزی، استقلال دفاعی و... را مربوط به انقلاب اسلامی دانست که با وجود همه مشکلات اما به دست آمده است و به صراحت اعلام کرد: ما امروز به ۳۵ کشور صادرات سلاح داریم. در حالیکه در سال ۵۹ گونی و سیم خاردار و...باید از دیگر کشورها می خریدیم اما الان موشک های با برد ۲ هزار کیلومتر و هواپیمای جنگی تولید می کنیم.

 

 تحت تأثیر تبلیغات جهنمی غرب قرار نگیرید

 

وی تأکید کرد: پس تحت تأثیر تبلیغات جهنمی غرب قرار نگیرید که می گویند مگر انقلاب چه داد و چه کرد و...ما پهباد «آر کی یو ۱۷۰ » و چنین ظرفیتی در جمهوری اسلامی داریم؛ ضعف هایی هم داریم که به تحریم برنمی گردد و چندین درصد اشکالات به ضعف مدیریت مسئولین بر می گردد زیرا طرح و تکنولوژی و امکانات و نیرو که داریم؛ چطور تحریم ها را پشت سر گذاشتیم اما مشکل ارزاق عمومی مردم را نمی توانیم پشت سر بگذاریم؟

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با ابراز تأسف از اینکه ارزاق عمومی به طور صعودی بالا می رود؛ سئوال کرد: چرا بایداینجوری باشد؟ حقوق و مزایای کاگران پرداخت نشود؟ چرا آسبب های اجتماعی داریم و... اینها به ضعف مدیریت بعضی افراد در دولت و مجلس برمی گردد؛ ضعف مدیریت چنین مشکلاتی ایجاد کرده است؛ باید آستین ها را بالا زد؛ مدیریت جهادی و انقلابی نیاز داریم. مدیریت جهادی یعنی علم، کار، تلاش، تدبیر، درایت و محاسبه با خدا؛ نتیجه آن هم باید تحول، ابداع، ابتکار و اختراع باشد؛ نباید منتظر باشید از بالا{مسئولین بالادستی} چیزی را دیکته کنند بلکه ببینید برای حل مشکل چه باید کرد. 

 

 


وی ادامه داد: به همه مسئولین گفتم هیچ بن بستی در نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه بن بست ها در درون خود ما است که می گوییم نمی شود و بخشنامه نشده و... نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده که روی پای خودمان بایستیم، تدبیر امام این است ما به دنبال آزادسازی کل بشریت از یوغ سلطه استعمار و استکبار هستیم؛ یعنی ما نسبت به ۸ میلیارد آدم مسئول هستیم.

 

شناخت صحیحِ اسلام، ارتقاء معنویت، افزایش مهارت و کسب بصیرت


سردار ابوحمزه با بیان اینکه مدیریت روزمره، انسان را دچار روزمُردگی می کند؛ خاطرنشان کرد: ما پاسدار انقلاب هستیم.‌ تقابل استکبار با انقلاب همه به بن بست رسیده و ادیان دیگر هم به بن بست رسیدند؛ الان دو جریان فقط وجود دارد؛ لیبرال دموکراسی و طرف دیگر اسلام ناب محمدی؛ شما می بینید مردمی که برای فروپاشی لیبرال سرمایه داری دارند کشته می شوند.

 

 

وی علت اصلی این تقابل را رویارویی اسلام علوی، اسلام فاطمی و در یک کلام اسلام ناب محمدی با آن تفکر-لیبرال سرمایه داری- است و هدف آن، این است که اسلام پا نگیرد لذا اولین و مهمترین وظیفه ما شناخت صحیح از اسلام است؛ یکی از نکاتی که ما را در این آگاهی کمک می کند بهره گیری از روحانیت متدین و انقلابی و آگاه و عالم و مؤمن و بصیر است که در رأس آن امام راحل و امام خامنه ای قرار دارد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: دوم اینکه باید دنبال معنویت برویم که اینها لوازم کار است زیرا همینطوری که نمی شود مدیریت جهادی کسب کرد؛ لذا از ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را ببرید که بهترین ماه برای کسب ایمان است به شرطی که گناه نکنیم؛ بصیرت را هم باید زیاد کرد که برای راه شناسی، هدف شناسی و دشمن شناسی لازم است؛ نمی شود اینها را نشناسی؛ شما کار نداشته باشی دشمن با شما کار دارد. اگر می خواهی در برابر دشمن بایستی باید بصیرتت را زیاد کنی.

 

وی چهارمین نکته مهم را بالابردن مهارت و توانمندی دانست و تأکید کرد: به چیزی که دارید اکتفا نکنید؛ که طبق فرمایش امام کاظم علیه السلام اگر کسی دو روزش مساوی باشد مغبون و اگر بدتر از روز قبل باشد ملعون است لذا با ابتکار و خلاقیت و نوآوری گره ها را باز کنید‌ و  منتظر کسی نشوید.‌

 

 

یک سال مطالعه و کنکاش برای یک شب عملیات

 

سردار ابوحمزه در بخش پایانی سخنانش گفت: باور کنیم می توان کارهای بزرگ انجام داد. ماجرای والفجر ۸ را شنیدید. اروند حدود ۴ متر جزر و مد دارد. سپاه و ارتش و دوستان دیگر فکر کردند چگونه از این رودخانه وحشی عبور کنیم. زمان جنگ واقعاً دست مان خالی بود؛ امروز بعد از ۳۱ سال از جنگ که مستشاران نظامی را به اروند می آوریم و برای آنها توضیح می دهیم، نمی توانند باور کنند که یک نفر از اروند عبور کرده باشد چه برسد به گردان و تیپ و لشکر که عبور کرده و به فاو رفتند. راست هم می گویند، با مدیریت روزمره درست است، نمی توان عبور کرد اما {رزمندگان} فکر کردند و از اول فروردین تا ۲۹ اسفند مطالعه کردند که در کدام روز جزر و مد در اروند وجود ندارد.‌ رسیدند به ۲۰ بهمن ساعت ۱۲ شب؛ تنها زمانی که می توان عملیات انجام داد و از اروند عبور کرد، همان را انتخاب و از اروند عبور کردند.‌ عراقی ها احتمال همه چیز می دادند الا عبور از اروند؛ آن طرف همه چیز{برای رویارویی با ما}گذاشته بودند.

 

 

وی افزود: اگر اینهمه ابتکار در عرصه نظامی ایجاد کردیم در اقتصادی نمی توانیم؟ همت بلند دار که مردان روزگار / ازهمت بلند به جایی رسيده اند؛ همه باید پای کار بیایند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/

منبع شبستان

ارسال نظرات