وزیر خارجه هند در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفته، برای دهلی نو جایگزینی نفت ایران آنطور که آمریکا فکر می‌کند، کار راحتی نیست.
کد خبر: ۹۱۳۳۰۳۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در ادامه مخالفت‌های بین‌المللی با تصمیم ضد ایرانی آمریکا در زمینه توقف صدور معافیت‌ها برای خریداران نفتی ایران، وزیر خارجه هند که یکی از مشتریان اصلی نفت ایران است، با همتای آمریکایی صحبت کرده و به او گفته که جایگزینی نفت ایران، آسان نیست.

 

بنا بر نوشته روزنامه «هندوستان تایمز»، وزیر خارجه هند روز شنبه در تماسی تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بر نیاز هند به تداوم خرید نفت ایران تاکید کرده است.

طبق این گزارش، «سوشما سوآراج» در این رایزنی تلفنی تاکید کرد که آمریکا باید به هند برای واردات نفت ایران زمان بیشتری بدهد و در زمینه تحریم‌های نفتی ایران، انعطاف بیشتری به خرج دهد.

وزیر خارجه هند به همتای آمریکایی تاکید کرد، جایگزین واردات نفتی ایران برای هند از منبعی دیگر در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

به گفته دیپلمات‌های هندی مطلع از این تماس تلفنی، پامپئو در پاسخ به وزیر خارجه هند هیچ تعهدی در زمینه انعطاف در قابل تحریم‌های نفتی ایران نشان نداده و گفته که تصمیمگیری درباره این موضوع دیگر از عهده او خارج است.

دولت آمریکا در اقدامی که با مخالفت‌های بین‌المللی مواجه شده، از اتمام معافیت‌ها در زمینه خرید نفت ایران خبر داد و مدعی شد که به دنبال «به صفر رساندن» صدور نفت این کشور است.

دولت آمریکا نوامبر سال گذشته بعد از خروج غیرقانونی از برجام، معافیت‌های ۱۸۰ روزه‌ای را به ۸ کشور خریدار نفت و میعانات ایران ارائه کرد اما با نزدیک شدن به مهلت این معافیت (۱۲ اردیبهشت) اعلام کرد که دیگر معافیتی برای خریداران نفت ایران صادر نمی‌کند.

ارسال نظرات