رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن بازگو کردن ۲ خاطره از خباثت‌ها و خیانت‌های پهلوی گفت: خیانت‌های پهلوی پدر و پسر زیاد و بسیار بد بود.
کد خبر: ۹۱۳۳۰۱۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به تاکید رهبر انقلاب در بازدید روز گذشته از نمایشگاه کتاب مبنی بر افشاگری خیانت‌های پهلوی اظهار داشت: خیانت‌های پهلوی پدر و پسر زیاد و بسیار بد بود. دو خاطره از این خاندان بازگو می‌کنم تا عمق فجایع مشخص شود.

وی گفت: زمانی که رضاخان به مشهد رفت در ملک‌آباد مهمانی ترتیب داد. در این مهمانی به قدری مشروبات الکلی استفاده شده بود که پول برای پرداخت هزینه آن نداشتند و خیلی راحت در آن دوران ۴ هزار تومان پول رایج مملکت از اموال آستان قدس رضوی برداشته و صرف مشروبات رضا خان شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت:‌ پولی که مردم نیازمند برای ادای حاجت به حرم می‌انداختند پهلوی به آسانی آن را خرج عیاشی خود می‌کرد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی خاطره دومی را بازگو کرد وگفت: شهناز دختر محمدرضا پهلوی روزی به مشهد آمد و در یکی از هتل‌ها ساکن شد. قماربازان همراه او بودند و یک شب میزان بدهی شهناز به حدی شد که پول برای تسویه نداشت. او نیز به مانند رضاخان از پول آستان قدس بدهی باختن در قمار را پرداخت کرد.

وی افزود: جنایت‌ها در مسجد گوهرشاد و در مقاطع زمانی دیگر به حدی بود که باید بازگو شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت امام کاری کرد کارستان و بر گردن تک تک ما حق دارند، گفت: در دوران پهلوی مذهبی‌ها ذلیل بودند اما امام کاری کرد که از عهده هیچ کسی برنمی‌آمد. پس از ایشان هم با وفاترین و صادق‌ترین یار امام مقام معظم رهبری هستند که مسیر ایشان را ادامه می‌دهند.

ارسال نظرات