عضو هیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه یک وظیفه مهم ما راهبرد پردازی برای بیانیه گام دوم است، گفت: از دل راهبرد، برنامه بیرون می‌آید.
کد خبر: ۹۱۳۳۰۰۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی جمشیدی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم متشکل از توصیفات و توصیه هاست.

وی افزود: برای کار کیفی درباره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هر یک از ما ناچاریم ابعاد خاصی از این بیانیه را انتخاب کنیم، باید به آنچه توانایی و تخصص داریم بپردازیم، در غیر این صورت در سطح باقی می مانیم.

جمشیدی با تاکید بر اینکه آنچنان که باید به بیانیه گام دوم پرداخته نشده است، گفت: الان چشم دوستان و دشمنان به واکنش ما نسبت به بیانیه دوخته است ، لذا باید واکنش ما دقیق و متقن باشد. تا الان واکنش ما سرد بوده است.

وی ادامه داد: یک نکته که رهبری در دیدار مداحان گفتند و به آن پرداخته نشد، مربوط به عدم بهره گیری از معارف در جلسات مداحی و پرداختن صرف به احساسات بود.

عضو هیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: یک وظیفه مهم ما راهبرد پردازی برای بیانیه گام دوم است. از دل راهبرد، برنامه درمی آید.

وی با اشاره به اینکه واکنشها به بیانیه گام دوم باید سریع و علمی باشد، عنوان داشت: نباید سطح بیانیه را نازل و سخیف کرد. نباید ایده های فاخر رهبری را به جای نخبگان و فرهیختگان، اراذل سر دست بگیرند.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوع استحاله انقلاب با طرح این سوال که چرا انقلاب اسلامی دچار ارتجاع نشده است؟ گفت: یکی از دغدغه های رهبری در طول سی سال زعامتشان همین استحاله انقلاب بوده است که در قالب واژگان و عبارات گوناگون مطرح کرده اند.

وی افزود: شهید مطهری می گوید که انقلاب به راحتی به دست نمی آید ولی به راحتی از دست می رود.

عضو هیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح می کنند ما از اقتصاد دولتی و اقتصاد نفتی ضربه خوردیم. منظور ایشان از اقتصاد دولتی ، دولت میرحسین موسوی و منظورشان از اقتصاد نفتی ، دولت آقای هاشمی رفسنجانی است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می گویند ما اوایل پیروزی انقلاب، واژه دموکراسی را زیاد به کار می بردیم، اما امام خمینی به تذکر دادند که این واژه را بیش از حد استفاده نکنید.

جمشیدی با اشاره به اینکه امام خمینی به هیچ عنوان دموکراسی را به معنای غربی قبول نداشت، گفت: جریانات لیبرال هیچگاه نمی گویند ما از جریان انقلاب خارج شده ایم ، بلکه می گویند قرائت رسمی امروز را آن قبول نداریم. نمی گویند ما ضد انقلاب، ضد امام یا ضد اسلام هستیم، بلکه می گویند انقلاب، امام و اسلام، این است که ما می گوییم.

وی با ذکر اینکه برخی به اشتباه بعضی تغییرات یا مفسده های جریانات خاص را استحاله انقلاب می نامند، اظهار داشت: اتفاقات سطحی، موسمی، خاص و بخشی و موردی مصداق استحاله نیست.

عضو هیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: رهبری معتقدند از شکستهای مقطعی نباید تلقی شکست نهایی کرد، چون همه جمهوری اسلامی، دولت آن نیست.

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی به معنای حسن روحانی نیست، افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند هر حرکت برگ تاریخی، افت و خیز دارد، ممکن است تورم و گرانی رخ دهد، اما اینها می آیند و می روند.

عضو هیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی علت تفاوت نگاه خوشبینانه رهبری را با نگاه بدبینانه برخی در افق دید خواند و گفت: رهبری نگاه راهبردی دارند.

 
 
ارسال نظرات