خبرهای داغ:
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در صدد هستیم طرح کاداستر را در 14 میلیون هکتار جنگل های کشور اجرا کنیم و در این زمینه تثبیت مالکیت دولت را خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۸۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

امسال طرح کاداستر را در 14 میلیون هکتار جنگل‌های کشور اجرا می‌کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، خلیل آقایی در حاشیه بازدید از طرح جنگل کاری حوزه سد کلان ملایر اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر حدود سه سال است که آغاز شده و از سال گذشته با سرعت بالایی در سطح اراضی منابع ملی در حال اجرا است.

وی افزود: امسال در صدد هستیم طرح کاداستر را در 14 میلیون هکتار جنگل های کشور اجرا کنیم و در این زمینه تثبیت مالکیت دولت را خواهیم داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با این روند بتوانیم در 2 سال آینده طرح کاداستر را در عرصه 135 میلیون هکتار از اراضی منابع ملی کشور اجرا کنیم.

آقایی ادامه داد: طرح کاداستر همان نقشه رقومی، مکان جغرافیایی و مختصات طول و عرض جغرافیایی است که با نرم افزارهای موجود می توان هر لحظه و 2 بار در طول روز عرصه منابع طبیعی را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر دقیق ترین آمار را در اختیار ما قرار می دهد گفت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی 25 هزار هکتار جنگل کاری داشتیم که نقاط جغرافیایی با مشخصات آن از طریق طرح کاداستر مشخص شده است.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: سال های گذشته با وجود اجرای طرح جنگل کاری، مشخصات دقیقی از آن نبود، اما طی 2 سال گذشته با اجرای طرح کاداستر، آدرس و مکان جغرافیایی به طور کامل مشخص است.

آقایی با بیان اینکه با بارش های اخیر تمامی ایران سرسبز شد و بسیاری از مشکلات ما در این حوزه ها مرتفع شده است افزود: این یک فرصت برای ما است تا قدر آن را بدانیم و دست در دست هم برای حفظ عرصه منابع ملی، احیا و توسعه آن گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: نظر کارشناسان بر این است سالانه حدود 100 هزار هکتار از عرصه های منابع ملی کشور به بیابان تبدیل می شود که به طور قطع طرح کاداستر می تواند از این روند جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات