مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در ماه رمضان ۲۰۰ مبلغ به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۶۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: رسالت اصلی این اداره در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است لذا در این راستا در ماه رمضان پیش رو ۲۴۰۲ مبلغ به شهر‌های استان اعزام خواهند شد.

وی افزود: توانمندسازی این مبلغان بخش دیگری از اقدامات مهم این نهاد است و در این راستا همایش طلایه‌داران ولایت در ۲۳ شهرستان استان با حضور طلاب مبلغ برگزار می‌شود که همایش محوری آن در مشهد و با سخنرانی تولیت آستان قدس برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: اهتمام ویژه‌ای برای تبیین بیانیه گام دوم در برنامه‌ها مد نظر است لذا ۳۳۱ جلسه تبیین مبانی قرآنی بیانیه گام دوم در استان برگزار خواهد شد و تقویت روحیه امید به آینده نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است در برنامه‌های تبلیغی مد نظر است.

وی گفت: تشکیل پایگاه‌های تفسیر و تدبر در قرآن کریم با محوریت سوره احزاب با تشکیل ۱۴۰۰ حلقه تفسیری نیز از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است و ۵۰ پایگاه محوری تفسیر در استان با حضور اساتید شاخص و ائمه جمعه برگزار می‌شود.

صاحبقرانی تاکید کرد: برگزاری همایش و مسابقه قرآنی برای حافظان و اعطای مدرک رسمی به برگزیدگان نیز قبل از آغاز ماه رمضان در دستور کار قرار دارد و همچنین ترویج سفره‌های ساده افطاری نیز در مساجد و هیئات مذهبی با تشکیل ۳۳۲ جلسه نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات با موضوع پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد حاشیه شهر نیز برگزار می‌شود که ۳۰۰ جلسه نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مورد کمک‌های این نهاد به سیل‌زدگان نیز تصریح کرد: یک روز حقوق پرسنل این اداره کل برای این امر تخصیص یافته است و هیئات مذهبی نیز کمک‌های نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری و به این مناطق ارسال کرده‌اند و در عین حال موکب‌هایی نیز برای تغذیه و اسکان نیز در استان‌های سیل زده برپا شده است.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیل گروه‌های جهادی نیز به این مناطق اعزام شده اند و در حال حاضر یک گروه ۳۰ نفره از طلاب جهادی مشغول فعالیت در مناطق سیل‌زده هستند و برای ماه رمضان نیز ۲۰۰ مبلغ به این مناطق اعزام می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها