خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه شرارت، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و شرب خمر در سوابق قاتل طلبه همدانی وجود دارد از شناسایی ۳۲ نفر که مطالبی را در حمایت از این قاتل منتشر کرده‌اند، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۳۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

شناسایی حامیان قاتل طلبه همدانی در اینستاگرامبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران پیرامون جزئیات قتل طلبه همدانی با اشاره به ورود سریع و به موقع نیروی انتظامی برای دستگیری قاتل اظهار کرد: پلیس طی مدت ۱۵ دقیقه خودروی قاتل را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه تمام محورهای شهر تحت کنترل بود، گفت: پس از پیگیری ویژه این موضوع در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل دستگیر و به هلاکت رسید.

فرمانده انتظامی استان همدان در توضیح سوالی مبنی بر اینکه چرا پلیس قاتل را زنده دستگیر نکرد با بیان اینکه ما نمی‌توانیم در جایی که مجرم مسلح است و تیراندازی می‌کند در گوشه‌ای بایستیم تا آنقدر تیر بزند که تیرهایش تمام شود، گفت: در زمانی که مجرم روی زمین خوابیده و سنگر گرفته و تیراندازی می‌کند نمی‌توان انتظار داشت پلیس وی را زنده دستگیر کند.

وی با بیان اینکه تیراندازی به پای مجرم زمانی مطرح می‌شود که مجرم مسلح نباشد و در وضعیت غافلگیری قرار گیرد و در این حالت به پلیس تاکید شده پای مجرم را هدف قرار دهد تا وی را زنده دستگیر کند، ادامه داد: در زمان درگیری پلیس و قاتل طلبه همدانی فرد مجرم مسلح بود و به سمت پلیس تیراندازی می‌کرد که در این اتفاق دو نفر از مأموران پلیس نیز زخمی شدند.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه در این اتفاقات اگر هوشیاری پلیس وجود نداشته باشد مجرم برای گریز دست به هر کاری می‌زند، گفت: هر اتفاقی در این درگیری پلیس و مجرم احتمال داشت و هر لحظه ممکن بود مجرم به داخل یک خانه پریده و نفراتی را گروگان بگیرد و یا افرادی که از پشت پنجره‌ها نظاره گر این تعقیب و گریز بودند را به رگبار ببندد که پلیس با هوشیاری از این اتفاقات جلوگیری کرد و قاتل را به هلاکت رساند.

وی به تشریح جزئیات این اتفاق پرداخت و با بیان اینکه به محض اینکه تماسی مبنی بر تیراندازی به یک روحانی و قتل او با پلیس ۱۱۰ گزارش شد عوامل انتظامی سریع خود را به محل وقوع جرم رساندند، گفت: در کمتر از ۱۵ دقیقه خودرویی که از آن برای قتل استفاده شده بود شناسایی و مشخص شد خودرو متعلق به یک خانم است که وقتی با وی تماس گرفتیم عنوان کرد خودرو را فروخته و هنوز سند آن به نام خریدار زده نشده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه پلیس چند دقیقه بعد خریدار خودرو را شناسایی کرد و مشخص شد خودرو متعلق به برادر قاتل است، گفت: بلافاصله به محل کار خریدار خودرو در یک گل‌فروشی رفتیم که وی عنوان کرد یک ساعت پیش خودروی خود را در اختیار برادرش قرار داده است.

وی به بیان اینکه در نهایت طی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اول وقوع حادثه قاتل شناسایی شد، اضافه کرد: البته برادر قاتل نیز مطلع بود که قاتل قصد انجام کاری را دارد اما نه به پلیس اطلاع داده بود و نه از این کار ممانعت کرده بود.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه بیش از ۵۰ تیم عمیاتی و اطلاعاتی و آگاهی برای پیگیری موضوع فعال بود و بر همین اساس تعدادی از افرادی که به نوعی با قاتل در ارتباط بودند شناسایی شدند، گفت: غروب روز وقوع حادثه ۴ نفر از کسانی که با قاتل ارتباط داشته و قصد فرار داشتند در قروه کردستان دستگیر شدند.

وی بابیان اینکه حین انجام عملیات ۱۰ نفر از کسانی که احتمال می‌رفت با قاتل ارتباط داشته باشند به علاوه ۸ مخفیگاه احتمالی قاتل تحت کنترل قرار گرفت، گفت: یک ساعت و نیم از وقوع قتل گذشته بود که در اینستاگرام قاتل عکس‌هایی همراه با سلاح کمری و جنگی منتشر و پخش شد.

فرمانده انتظامی استان همدان بابیان اینکه در ادامه افرادی که هیچ گونه ارتباطی با قاتل نداشتند از شهرهای دیگر مثل شیراز و مشهد اقدام به انتشار پیام‌هایی در حمایت از قاتل با مضامین هماهنگ می‌کردند، گفت: همین اتفاق نشان می داد که با معاندان ارتباط دارند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس همیشه مقابله با اراذل و اوباش را در اولویت‌های کاری خود دارد، اضافه کرد: وجود چندین سناریو در اینستاگرام برای مقابله با پلیس و تلاش برای تطهیر این جانی نشان از هدف خاص و پشت پرده‌ای از سوی ضد انقلاب دارد تا از این اتفاق به نفع خود بهره‌برداری کند که البته به هیچ عنوان این اتفاق رخ نخواهد داد.

سرار کامرانی صالح با تاکید بر اینکه ورود به موقع نیروهای انتظامی در هلاکت قاتل ستودنی است زیرا این فرد مسلح بود، گفت: اگر این اتفاق در روز می‌افتاد ممکن بود چند نفر جان خود را از دست دهند و اتفاقات ناگواری ایجاد شود اما پلیس توانست با سرعت عمل او را نیمه شب به تور انداخته و به سزای عملش برساند.

وی با اشاره به دستگیری فردی که در خودرو قاتل را همراهی می‌کرد نیز گفت: بازجویی از این فرد و دیگر همراهان وی که با قاتل در ارتباط بودند در حال انجام است و هنوز نمی‌توان در مورد انگیزه قطعی قاتل صحبت کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان به سوابق مجرمانه قاتل اشاره کرد و با بیان اینکه قاتل ۳۰ ساله و ۳ سال در زندان بوده و سابقه نزاع، عربده‌کشی و درگیری با افراد شرور هم‌پایه خود را نیز داشت، گفت: وی بعد از آزادی دنبال موضوع و مسائل خاصی نبود و تمام اراذل و اوباش رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرارت، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و شرب خمر در سوابق این شرور وجود دارد از شناسایی ۳۲ نفر که مطالبی را در حمایت از این قاتل منتشر کرده‌اند خبر داد و گفت: ۵ نفر از این افراد ساکن همدان هستند که دستگیر شده اند و مابقی افراد نیز طی هماهنگی با مقام قضائی و نیروهای انتظامی کشور دستگیر خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات