خبرهای داغ:
معاون سیاسی فرماندار آبیک

مهمترین مشکل در رفع موانع تولید، عدم اجرای قوانین است

کلهر گفت: در ده سال گذشته قوانین خوبی برای رفع موانع تولید ایجاد شده است، ما در این زمینه مشکلی نداریم، لکن در بحث اجرا این قوانین مشکلاتی وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۷۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مرتضی کشاورز کلهر معاون سیاسی فرماندار آبیک در همایش علمی رونق تولید خطاب به مدیران و تولیدکنندگان گفت: متاسفانه آن طور که باید حمایت های لازم از تولیدکنندگان صورت نمی‌گیرد و تولیدکنندگان ما انگیزه خود را از دست می دهند، تولیدکنندگان ما در بخش‌های بانکی و مالیاتی و بیمه دچار موانعی هستند که باید تلاش کنیم این موانع رفع شود. اولین کاری که در جهت رونق تولید باید انجام دهیم این است که موانع تولید رفع شود تا زمینه رونق صورت گیرد.


کلهر در ادامه در خصوص موانع تولید بیان کرد: در ده سال گذشته قوانین خوبی برای رفع موانع تولید ایجاد شده است، ما در این زمینه مشکلی نداریم، لکن در بحث اجرا این قوانین مشکلاتی وجود دارد.


وی در رابطه با رفع این موانع افزود: ما در سال 98 تصمیم داریم که با تلاش‌های همکارانمان در مجموعه فرمانداری، اداره کار و رفاه اجتماعی و مدیران شهرک های صنعتی و دیگر مجموعه های ذیربط تمرکزخود را بر رفع موانع تولید دراستان بگذاریم تا رونق اقتصادی در این بخش 98 صورت گیرد.


در این همایش عدم آموزش صحیح به دانش آموختگان رشته‌های فنی و نیاز کارخانجات استان به نیروهای متخصص مورد بررسی قرار گرفت و شرکت کنندگان دغدغه های خود را مطرح کردند، معاون سیاسی فرماندار آبیک نیز در این رابطه افزود: هماهنگی های لازم را باید انجام دهیم تا کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مطابق با نیازهای کارخانجات استان برگزار شود.


دکتر حسین شکیبی مدرس دانشگاه و فعال حوزه صنعت و تجارت نیز در این همایش موانع و راهکارهای رونق تولید را مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: در گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ایران با کسب امتیاز ۵۴.۹۷از ،۱۰۰رتبه نازل ۱۰۴را از لحاظ شاخص سرمایه انسانی در بین ۱۳۰کشور موردبررسی به خود اختصاص داده است. در مقایسه با کشورهای خاورمیانه نیز ایران از بین ۱۲کشور موردبررسی، در رتبه ۱۱قرار گرفته است.


وی در پایان راه مقابله با تحریم ها را فعال کردن مراکز تولیدی دانست و افزود: تحقق رونق تولید نیازمند حمایت و جلب رضایت مصرف کننده از تولید داخلی است .


/پ30/ب1010

ارسال نظرات
پر بیننده ها