آنچه از دنیاست فانی است و آنچه برای خدا تقدیم می‌شود، باقی و ابدی است و این شهدا زنده هستند و نزد خداوند تبارک و تعالی عندربهم یرزقون هستند.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۶۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  آنچه از دنیاست فانی است و آنچه برای خدا تقدیم می‌شود، باقی و ابدی است و این شهدا زنده هستند و نزد خداوند تبارک و تعالی عندربهم یرزقون هستند.

آن‌ها در بارگاه خداوند تبارک و تعالی با رویی سفید حضور یافته‌اند، چرا که در عشق رسیدن به کوی دوست بهترین سرمایه زندگیشان را تقدیم کرده‌اند.

در دنیایی که ارزش‌ها رفته رفته در زیر غباری از فراموشی فرو می‌روند و ظواهر فریبنده دنیا رو به زوال جهانی در صدر جدول قرار می‌گیرند، ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا بهترین راهی است که می‌تواند از انحراف جامعه اضمحلال معنویت‌ها جلوگیری کند. با توجه به این مهم خبرگزاری فارس بنا به رسالت ذاتی خود در راستای معرفی این سرو قامتان سعی دارد گوشه‌ای از زندگی این عزیزان را با زبان قلم بیان کند.

اینجا کردستان است سرزمین عشق و ایثار سرزمین مجاهدت‌های خاموش، سرزمین آلاله‌های به خون غلطیده، آنجا که مردمانش در راه دفاع از حق علیه باطل در دو جبهه جنگیدند.

در یکی از روز‌ها راهی منزل شهیدی می‌شویم تا اینبار روایت‌گر زندگی شهیدی از تبار دانشجویان باشیم، سال ۱۳۳۶ در شهرستان سنندج فرزندی در دامن خانواده متدین و مذهبی پا به عرصه وجود گذاشت و با تولدش گل‌های شادی را در سرزمین زندگی و باغچه امید پدر و مادری دلسوز شکوفا کرد.

مادر نامش را فریدون نهاد تا مظهر قدرت و پهلوانی شود نامی که به حقیقت برازنده این شهید والامقام بود!

فریدون دوران کودکی‌اش که مالامال از عشق به خالق و برگزیدگان درگاه احدیت انبیاء و ائمه معصومین (ع) بود را پشت سر گذاشت و توانست به واسطه هوش سرشاری که داشت، مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با نمرات عالی پشت سر بگزارد و راهی دبیرستان شد.

روز‌هایی تحصیل شهید تعریف در دوران دبیرستان با اوج گیری و تشدید مبارزات گسترده ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی همزمان شده بود.

در چنین شرایطی همه ملت ایران یک صدا شده بودند صدایی که قرن‌های خفه شده بود به یک باره به فریادی بلندی تبدیل شد فریادی که پایه‌های حکومت ۲۵۰۰ ساله را به لرزه در آورد و به یکباره فروریخت.

شهید تعریف در این دوره در محیط دانشگاه در زمینه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، علمی و سیاسی به صورت جدی فعالیت می‌کرد فعالیت‌های که به مذاق طرفداران حکومت ستم شاهی خوش نمی‌آمد!

همین حرکات مختلف موجب اخراجش از دانشگاه شد تا به قول خودشان او را از حرکت در این مسیر متوقف سازند، اما شهید تعریف هرگز از هدفی که داشت کوتاه نیامد.

شهید تعریف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت شورای فرماندهی سپاه سنندج درآمد و پس از فرمان امام خمینی (ره) فعالیت نظامی خود را آشکار کرد.


فریدون بعد از چند سال تلاش صادقانه در سپاه سنندج به عنوان مشاور ریاست جمهوری در امر کردستان منصوب شد!


تعریف مشاور رئیس جمهور که شد تمام توانش را برای معطوف کردن توجه مسوولان به این نقطه مرزی بکار گرفت، اما ریاست جمهوری وقت (بنی صدر خائن) به منطقه فقر چشیده کردستان هیچ توجهی نمی‌کرد شهید سخت از این برخورد‌ها و رویه ناصحیح نگران بود تا جایکه می‌توانست با آن‌ها به مشاجره می‌پرداخت.


اقدامات شوم بنی‌صدر را برای عموم فاش می‌کرد، جدال و مشاجرات پیاپی شهید تعریف افکار ظالمانه و ناجوانمردانه اطرافیان بنی‌صدر را به کار انداخت و نقشه ترور وی را کشیدند.


شهید تعریف در ۲۵ خردادماه سال ۱۳۵۹ مقارن با تولد امام حسین (ع) خون پاکش بر روی بر سنگفرش خیابان‌های محله سعادت آباد شهر تهران ریخت و آسمانی شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات