خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: هفت هزار و ۳۲۷ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس در سال ۹۷ با اعتبار ۱۹۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کردند.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۲۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد استان فارس در جمع خبرنگاران بابیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.

بذرافشان با تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس در ادامه یادآور شد: در سال گذشته 6 هزار و 185 نوعروس، 977  نو داماد و 165 کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار 190 میلیارد و 924 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال 97  هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، تصریح کرد: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم سه میلیون تومان و  دامادها نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان هدیه ازدواج دریافت کردند که در سال 98 این تعرفه افزایش یافته است.

بذرافشان بابیان اینکه برای تأمین این تعداد جهیزیه بیش از 190 میلیارد و 924 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: از این مبلغ، 26 میلیارد و 945 میلیون ریال از طریق درآمد محلی، 140 میلیارد و 375 میلیون ریال اعتبار دولتی و 23 میلیارد و 604 میلیون ریال از طریق کمک خیران تأمین‌شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها