خبرهای داغ:
تجلیل روز معلم و تقدیر از اساتید برتر دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۷۹۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همزمان با گرامیداشت هفته معلم مراسم تقدیر از مقام معلم و تجلیل از اساتید برتر آموزشی دانشگاه با حضور هیات رئیسه در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک برگزار گردید.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این آئین ضمن تبریک روز معلم، به ارائه گزارشی در خصوص تعداد دانشکده ها، رشته‌ها (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، اعضای هیأت علمی (به تفکیک مرتبه و وضعیت استخدامی) دانشجویان (تعداد کل ورودی‌ها وفارغ التحصیلان) پرداخت و بیان نمود: درسال ۹۷ حوزه آموزش با برگزاری جلسات مختلف وتدوین آیین نامه‌ها وشیوه نامه‌ها سعی دربهبود روند آموزشی دانشگاه داشته است.
دکتر گودرزی به تدوین شیوه نامه‌های دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، شیوه نامه ترفیع سالیانه اعضای هیات علمی قابل اجراء، بازنگری شیوه نامه‌های پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری و اساتید راهنما و مشاور، دستورالعمل اجرایی برگزاری اردو‌های آموزشی و بازنگری شیوه نامه انتخاب استاد نمونه آموزشی پرداخت و گفت: به منظور تسریع در روند آموزشی دانشگاه و ارائه خدمات بصورت غیر حضوری فرآیند‌های انتقال و انتقال توام با تغییر رشته، ارسال نامه اعلام موافقت با میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه ها، راه اندازی فرآیند درخواست بررسی مشکلات آموزشی و نامه درخواست معافیت تحصیلی قابل دریافت می‌باشد.
ایشان همچنین به بیان برخی اقدامات انجام شده در مرکز آموزش‌های آزاد و دیگر بخش‌های این معاونت پرداخت و از همکاری تمامی بخش‌ها تقدیر و تشکر نمود.
دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این جلسه ضمن تبریک روز معلم به بیان افتخارات کسب شده در دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه درزمینه جذب هیأت علمی کسب رتبه دهم را از آن خود نموده است. وی بر تمرکز بیشتر در بخش تقویت درآمد‌های پژوهشی تاکید نمود و با بیان وضعیت مالی سال جاری و کسری بودجه و رشد حقوق پرسنلی به اولویت بندی هزینه‌ها و نگهداری تجهیزات و حفظ اموال و صرفه جویی درامور مختلف دانشگاه پرداخت.
رئیس دانشگاه ضمن تاکید بر ارتباط گیری بیشتر با سازمان ها، نهاد‌ها و شرکت‌ها در این جلسه به اجرای طرح‌های مشترک، رشد و توسعه روابط بین الملل دانشگاه، مجلات انگلیسی و تکمیل سایت انگلیسی اشاره نمود.
وی افتتاح مرکز SCD، همکاری مشترک با آوا تک، اخذ مجوز در رشته جدید، تکمیل پروژه خوابگاه دختران و افتتاح در سال جاری و پروژه‌های عمرانی در طی سال‌های ۹۳ الی ۹۷، قطب علمی معدن دانشگاه، تصویب و ابلاغ تشکیلات تفصیلی در اواخر سال ۹۷، حل مشکل سند‌های املاک و ساختمان‌های دانشگاه را به عنوان برخی فعالیت‌های اخیر عنوان نمود.
فاتح همچنین در این جلسه به احکام هیأت ممیزه جدید اشاره کرد و از هیأت ممیزه قبلی تقدیر و تشکر نمود.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری عالم برجسته انقلابی و دینی کشور و تبریک روز معلم به بیان حدیثی مرتبط با مقام معلم پرداخت و به حرکت در مسیر تعلیم و تعلم تاکید نمود و بیان داشت: معلمان به عنوان هادیان بشریت باید درخصوص کسب ویژگی‌های معلم توجه کافی نمایند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر کسی مدعی معلمی است باید بر رفتار و سیرت خود توجه کافی داشته باشد تا بتواند به عنوان الگوی مناسبی دیده شود.
حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی در پایان به بیان چهار خصلت بارز پیامبر به عنوان معلم پرداخت و بر تقویت این خصایای نیک اخلاقی تاکید نمود.
در پایان این مراسم از اساتید و کارشناسان برتر آموزشی دانشگاه تجلیل به عمل آمد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها