مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمک‌های اهدایی مردم نیکوکار استان زنجان در قالب اقلام موردنیاز هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل در استان‌های مختلف کشور به این مناطق ارسال‌شده است.
کد خبر: ۹۱۳۲۷۵۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛هدایت صفری در دیدار با مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف بر اساس حضور و مشارکت مردم شکل می‌گیرد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با برقراری تعامل با دستگاه‌های مختلف و تبیین اهداف و رسالت کمیته امداد زمینه مشارکت اجتماعی آحاد مختلف مردم را در برنامه‌های اجرایی این نهاد فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت مردم در شکل‌گیری و ارتقاء خدمات این نهاد بسیار مهم و تأثیرگذار است، افزود: راهبرد کمیته امداد ارائه خدمات اثربخش در حوزه محرومیت‌زدایی با رویکرد توانمندسازی و افزایش اعتماد مردم به کارکردهای این نهاد در حوزه فقرزدایی است.

 

صفری ادامه داد: فضاسازی رسانه‌ای در افزایش اعتماد عمومی به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این نهاد و ایجاد اطمینان در جامعه برای مشارکت هدفمند و اثربخش در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد بسیار مؤثر و راهگشا است.

 

وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد استان زنجان در تبیین صحیح نیازهای جامعه هدف و شفافیت در فعالیت‌ها، گفت: با همین رویکرد و افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام، میانگین سرانه ماهیانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل کمک خیران و حامیان با افزایش سه برابری نسبت به دو سال گذشته به 480 هزار تومان رسیده است.

 

این مسئول بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان زیرمجموعه‌ای بیت ولایت و معین دولت در حوزه محرومیت‌زدایی خدمات خود را بر اساس نیاز جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌کند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با شناسایی صحیح نیازها در بخش‌های مختلف ازجمله معیشت، درمان، آموزش، اشتغال، مسکن، تحصیل و امور فرهنگی و مشاوره‌ای با بهره‌گیری از منابع داخلی این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی خدمات موردنیاز جامعه هدف را به آن‌ها ارائه کنیم.

 

وی با اشاره به مشارکت مطلوب خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی این نهاد در سال گذشته، ادامه داد: زمینه انجام کارهای خیرخواهانه در استان زنجان بسیار مساعد بوده و مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته شاهد صادقی برای این موضوع است.

 

صفری به مشارکت مناسب خیران زنجانی در کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار و نوع‌دوست استان زنجان از ابتدای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان، بیش از 4 میلیارد تومان به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل به‌صورت نقد و غیر نقد کمک کرده‌اند.

 

وی بیان کرد: کمک‌های اهدایی مردم نیکوکار استان زنجان در قالب اقلام موردنیاز هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل در استان‌های مختلف کشور به این مناطق ارسال‌شده است.

 

غلامرضا الهی سرشت مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری زنجان نیز در این دیدار با قدردانی از کارکردهای اثربخش کمیته امداد استان زنجان در خدمت‌رسانی به نیازمندان و رویکرد شفافیت در تبیین عملکردها به‌ویژه فعالیت‌های این نهاد در حوزه اطلاع‌رسانی، گفت: جامعیت خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف به نیازمندان جامعه به‌ویژه در حوزه توانمندسازی بسیار مهم و ارزشمند است و اطلاع‌رسانی از این خدمات زمینه ارتقاء امید در جامعه را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات