به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد؛

علوم دانش بنیان؛ شاخه‌ی اصلی اقتصاد مقاومتی

کارگاه اقتصاد مقاومتی با موضوع علوم دانش بنیان به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۷۳۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، کارگاه اقتصاد مقاومتی با موضوع علوم دانش بنیان روز یکشنبه با حضور اساتید بسیجی خواهر دانشگاه‌های ارومیه در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای این استان برگزار شد.

خانم دکتر اسمعیلی مدرس دانشگاه در این کارگاه گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند: "اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفای کشور باشد."

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی کاهش وابستگی‌ها، تاکید بر روی مزیت‌های داخلی و تلاش برای خودکفایی است.

دکتر اسمعیلی با بیان اینکه چرا اقتصاد مقاومتی برای ایران مهم است تصریح کرد: اساسا توجه به این حوزه زمانی مطرح شد که تحریم‌های گسترده اقتصادی، نفتی، مالی، بانکی، دارویی و بهداشتی علیه کشورمان به اوج خود رسید.

دکتر اسمعیلی کاهش وابستگی به نفت، توجه به صنایع دانش‌بنیان و مردمی کردن اقتصاد را از الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی مهم‌ترین مولفه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور را ترویج فرهنگ کار و تولید، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی، محصولات زیر بنایی،ترویج مارک‌های داخلی به مارک‌های خارجی، توجه به حمایت از تولیدات داخلی، اتکا بر اقتصاد دانایی محور و مبارزه با مفاسد اقتصادی برشمرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخه اقتصاد مقاومتی علوم دانش بنیان است اظهار داشت: پایه و اساس شرکت‌های دانش بنیان و محصولات و خدمات آن‌ها بر اساس تکنولوژی و روش تولید محصولات و یا خدمات آنها می‌باشد.

ایشان در ادامه کارگاه به تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و هدف شرکت‌های دانش‌بنیان را جذب و تبدیل ایده‌ها به محصول و مشاغل پایدار، هم افزایی علم و ثروت، تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی، توانمندسازی دانش آموختگان، حمایت و هدایت و سمت‌دهی در جهت نوآوری‌ها و تولید فناوری‌های برتر برشمرد.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی

ارسال نظرات
آخرین اخبار