برگزاری مسابقات و طرح حفظ قرآن کریم در زندان های استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری مسابقات و طرح حفظ قرآن کریم در زندان های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۹۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری در نشست مشترک با اداره کل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: توسعه سطح همکاری دو جانبه در خصوص برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآن کریم با رویکرد تقویت ارزشهای دینی و آشنایی هر چه بیشتر زندانیان با کتاب انسان ساز قرآن کریم و بازگشت سعادتمند آنان به آغوش جامعه یکی از مهمترین اهداف اجرایی تفاهمنامه فی مابین دو نهاد می باشد

مدیرکل اوقاف استان گفت: متاسفانه خلاء فعالیت های فرهنگی قرآنی در زندان ها مشهود است و اداره کل اوقاف آمادگی لازم جهت هر گونه همکاری در جهت اجرا و حمایت از اینگونه فعالیت ها و برنامه ها را از طریق اعزام مبلغین و مربیان قرآن کریم و برگزاری محافل و مسابقات قرآن کریم در رشته های متنوع را برای محقق شدن این امر دارد.

امیری افزود: نتیجه این برنامه های فرهنگی و قرآنی و ارشادی نه تنها در طول دوران محکومیت بلکه تا پس از آزادی آنها علاوه بر تأثیر مثبت روحی ، روانی و تربیتی، از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان پیشگیری خواهد نمود

  وی با اشاره به طرح  تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف بیان کرد : به یقین یکی از راه ها و راهکارهای اصلاح و تربیت افرادی که برای گذراندن دوران محکومیت در زندان ها به سر می برند فعالیت های قرآنی است ، آشنا کردن آن ها با قرآن شفاء و نعمت است و به استناد آیات قران است که می توان انسان را مورد تادیب و تربیت قرار داد، زمینه مناسب جهت حضور و شرکت زندانیان در این طرح های بزرگ فراهم می باشد. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه می توان از دل همین زندانیان حافظان قرآن تربیت کرد، گفت: باید علاوه بر فعالیت های فرهنگی و قران همت شود انجمن یاوران وقف در حوزه ی پیشگیری از جرم تشکیل شود. تا از طریق این انجمن ها بتوانیم خانواده هایی را از آسیب های اجتماعی نجات دهیم.

حجت الاسلام امیری اظهار داشت: اداره کل اوقاف متعهد شده تا در زمینه برگزاری محافل انس با قرآن کریم و دعوت از قاریان ممتاز کشوری و استانی با هدف جذب زندانیان به امور قرآنی با سازمان زندانها همکاری کند.

وی بیان داشت: تامین مربیان قرآنی جهت تقویت کلاس های حفظ در زندان و پرداخت حق الزحمه از دیگر تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هماهنگی در جهت استفاده از ظرفیت مبلغین، تامین جوایز نفرات برتر و برگزیده دوره های حفظ قرآن کریم، اعطای گواهینامه پایان دوره آموزشی حفظ قرآن با امضای طرفین و همکاری در استفاده از فضاهای معنوی امامزادگان جهت اجرای اردوها و همایش ها از تعهدات اداره کل اوقاف در اجرای این تفاهم نامه است.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از پیگیری های اداره کل زندان های استان در جذب فعالیت های فرهنگی قرآنی آن را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر برشمرد و تاکید کرد: هرکسی در هر صنف و گروهی نیاز و احتیاج به قران دارد و هر چه این غذای روحی بیشتر  در اختیار آن  قرار گیرد باعث تقویت روح و ایمان می شود.

امیری در پایان ضمن تقدیر از مسئولین محترم زندان که در حال خدمت به جامعه در جهت اصلاح و بازگرداندن این قشر به زندگی سالم هستند ابراز امیدواری کرد با اجرای این تفاهم نامه مشترک اداره کل اوقاف استان هم بتواند در این راستا حرکتی در جهت رضای خداوند انجام دهد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان نیز در این نشست بیان داشت: توسعه و ارتقاء سطح همکاری و مشارکت دو دستگاه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بویژه توسعه و ترویج فعالیت های فرهنگی تربیتی درون زندانهای استان، و همچنین خانواده مددجویان ؛ بویژه اجرای طرح های تخصصی حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن کریم با هدف بازگشت سعادتمندانه بزهکاران به آغوش جامعه، موضوع همکاری دوجانبه است.

حیدری اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه فی مابین اداره کل اوقاف و اداره زندانها مشترکاً با استفاده از ظرفیت های موجود برای حمایت، ساماندهی و تدوین طرح های جامع و اجرای فعالیت فرهنگی و قرآنی اقدام می نمایند.

وی اضافه کرد: تعامل در خصوص توسعه و گسترش امور مشاوره ای در زمینه های فعالیت های فرهنگی و قرآنی مددجویان و خانواده آنان، ایجاد بستر مناسب جهت استفاده و بکارگیری مبلغین و مربیان قرآنی و همچنین آموزش مددجویان و خانواده آنان از طریق دوره های سبک زندگی اسلامی و برقراری و توسعه ارتباطات فرهنگی و قرآنی با توجه به ظرفیتهای موجود در جهت تحقق اهداف تفاهم نامه از دیگر برنامه های مشترک در این تفاهم نامه می باشد.

مدیرکل زندانهای استان با تأکید براینکه برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزشیابی مورد نیاز فرهنگی وتربیتی زندانهای استان به منظور توانمند سازی زندانیان در زمینه ترمیم روحیه معنوی آنها که منتج به بازگشت سعادتمندانه به آغوش جامعه از جمله تعهدات اداره کل زندانهاست گفت: تامین فضای مناسب آموزشی ( باتوجه به فضای موجود ) و امکانات لازم کمک آموزشی جهت برگزاری کلاس ها و دروه های آموزشی، برگزاری کلاس ها و اجرای طرح تخصصی حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن کریم در زندانهای تابعه با هدف ارتقای فراگیری و حفظ آیات قرآن کریم در بین زندانیان، سربازان وظیفه و کارکنان براساس ساختار آموزشی ارائه شده از سوی اوقاف باید در دستور کار اداره کل زندانها قرار گیرد.

ارسال نظرات