امام جمعه کرمان:

دشمنی علیه سپاه به صلابت این ارگان بر می گردد

امام جمعه کرمان با بیان این که دشمنی ها علیه سپاه به پاکی، مطهری و با صلابت ورود کردن سپاه در همه عرصه ها برمی گردد؛ گفت : طبیعی است که در صحنه بین المللی دشمنی ها بیشتر می شود بنابراین وقتی دشمنی از سوی ارازل و اوباش رسما اعلام می شود آدمی ایمانش به کار خود بیشتر می شود .
کد خبر: ۹۱۳۲۶۷۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، صبح امروز ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین عرب پور و جمعی از پاسداران به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی با حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان دیدار داشتند.

حجت الاسلام عرب پور ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی اظهار داشت : شهید مرتضی مطهری عالم به زمان خود بود و آثار به جا مانده از ایشان همچون چراغی در عرصه علم و بصیرت روشنایی خواهد داشت .

وی گفت : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز ۱۲ اردیبهشت را به عنوان روز عقیدتی و سیاسی نامگذاری کرده است .

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز بیان کرد : خدا را شاکریم در روزی که منتسب به کار عقیدتی است در خدمت عزیزانی هستم که در این عرصه در حال خدمت هستند .

وی با اشاره به این که اعتقادات یکی از ابعاد مهم شخصیتی هر انسانی است ،گفت : این اعتقادات هستند که اعمال آدمی را شکل می دهند و شهید مطهری در دوران ما کم نظیر و دارای آثار فراوانی با بیانی روان و شیوا برای هدایت جامعه است .

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد : اگر کسی عالم به زمان باشد مورد هجوم اشتباهات قرار نمی گیرد و زمان شناسی به معنای شناخت مخاطب ، فضا و دشمنان است .

علیدادی سلیمانی افزود : اگر فردی با بصیرت کامل به مسائل توجه داشته باشد و بفهمد در هر جا چه موضعی بگیرد آن فرد عالم به زمان خود است که حقیقتا مصداق بارز آن شهید مطهری است زیرا با توجه به نیاز جامعه کتب هایی با محورهای مختلف نوشته اند.

وی ابراز داشت : ویژگی دیگر شهید مطهری این بود که وقتی در فضایی ورود پیدا می کرد رنگ آن فضا به ایشان اثرگذار نبود و فضا او را به خود نمی گرفت .

نماینده ولی فقیه در کرمان اضافه کرد : شهید مطهری سال ها در حوزه و دانشگاه فعالیت داشت اما تنها به حوزه و دانشگاه توجه نمی کرد و آدمی بود که به همه مسائل شناخت داشت و آن ها را مدیریت می کرد.

علیدادی سلیمانی ادامه داد  : ویژگی برجسته دیگر شهید مطهری اعتقادی بود که در برابر ادعاها استدلال ها را می شنید و آن ادعا را با صدای بلندتر بیان می کرد و به آن پاسخ می داد تا ادعاهای غلط دیگر قابل تکرار نباشند و همواره دغدغه واضح شدن حقیقت را داشت .

وی با بیان این که فردی که می خواهد اعتقادات افراد را عوض کند باید قبل از آن جهان بینی فرد را تغییر دهد، تشریح کرد : در بحث اعتقادی اگر می خواهی دین و اعتقاد را به مردم یاد بدهید با اکراه و جبر امکان پذیر نیست و با اصلاح جهان بینی باید اعتقادات فرد را اصلاح کرد .

امام جمعه کرمان توضیح داد : شهید مطهری در پاسخ به نقدها چندین صفحه بیان می کرد و عمیقا ریشه های فکری مخالفین را می خشکاند تا دیگر نتوانند آن ادعا را بازگو کنند .

علیدادی سلیمانی اظهار داشت : بحث اعتقادی و سیاسی بحث های ارزشمندی در جامعه امروزی هستند زیرا در دنیای امروز هر چه آدمی نجیب تر و انقلابی تر باشد مورد هجمه قرار می گیرد .

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود : هجمه های اخیر علیه سپاه بخشی از این واقعیت هاست و از آن جایی که سپاه ماموریت خود را به طور کامل و به بهترین وجه انجام داده است و دشمنان را در همه عرصه ها ناکام گذاشته طبیعی است که دشمنی هم گسترده تر باشد.

وی با بیان این که دشمنی ها علیه سپاه به پاکی، مطهری و با صلابت ورود کردن سپاه در همه عرصه ها برمی گردد؛ گفت : طبیعی است که در صحنه بین المللی دشمنی ها بیشتر می شود بنابراین وقتی دشمنی از سوی ارازل و اوباش رسما اعلام می شود آدمی ایمانش به کار خود بیشتر می شود .

 علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد : شهید مطهری عمیقا جریانات را می شناخت و حق را از ناحق به خوبی تشخیص می داد و در بخش سیاسی و اعتقادی از چهره هایی بود که با زبان ساده و بسیار قوی سخن می گفت .

وی در پایان ابراز داشت : ما باید اعتقادات خود را پیش ببریم و از مبانی خود دفاع کنیم و برای اعتقادات خود استدلال قوی داشته باشیم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار