کارگران به عنوان یکی از شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه، از وفادارترین جوامع به انقلاب بوده و نقش بی‌بدیلی را در رونق اقتصادی، توسعه و تولید عهده دار بوده اند؛ لذا تکریم کارگران و پاسداشت حقوق آنان از وظایف کلیه مسئولان، سیاستگذاران و مجریان قانون است.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۵۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون وکلای استان یزد؛ ‏بیانیه کانون وکلای دادگستری استان یزد در آستانه روز جهانی کار و کارگر بدین شرح است.
«در یادبود تلاش‌های صورت گرفته برای احقاق حقوق کارگران، یازدهم اردیبهشت هر سال به نام روز جهانی کار و کارگر گرامی داشته می‌شود. کارگران به عنوان یکی از شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه، از وفادارترین جوامع به انقلاب بوده و نقش بی‌بدیلی را در رونق اقتصادی، توسعه و تولید عهده دار بوده اند؛ لذا تکریم کارگران و پاسداشت حقوق آنان از وظایف کلیه مسئولان، سیاستگذاران و مجریان قانون است.
در این راستا حقوق کارگران هم در اسناد بین المللی، چون ماده ۲۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق حقوق اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، تصمیمات سازمان‌های بین‌المللی، چون سازمان بین‌المللی کار و نیز در قوانین داخلی و از طریق سازمان و تشکل‌های کارگری، مورد حمایت قرار گرفته است. احترام به حیثیت کارگر، تامین محیط امن برای کار، معیشت کارگران، انتخاب آزادی شغل، منع بهره‌کشی، امنیت شغلی، تامین شرایط کار عادلانه و حق تشکیل اتحادیه از حقوق اولیه هر کارگر است و وظیفه قانونگذار ایجاد تعادل میان وظایف و تکالیف کارگر و کارفرما و تحقق حقوق حقه کارگران می‌باشد.
کانون وکلای دادگستری استان یزد، ضمن تبریک و گرامیداشت این روز، آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از کارگران و جامعه کارگری اعلام می‌دارد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد
دکتر محمد حسین جعفری»
انتهای پیام/
ارسال نظرات