در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب صورت گرفت؛
رضا رحمانی ،وزیر صنعت،معدن و تجارت و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه کتاب، موضوعات و مشکلات کاغذ، چاپ و نشر را بررسی کردند.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۲۷
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این نشست که پس از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب صورت گرفت؛ مسایلی مانند تهیه کاغذ مورد نیاز ناشران،تهیه مواد مورد نیاز صنعت چاپ و مطبوعات بررسی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از این نمایشگاه و در پاسخ به درخواست مدیران نشر برای اتخاذ تصمیم درباره قیمت کاغذ، از پیگیری برای کنترل افزایش قیمت کاغذ خبر داد.

رضا رحمانی در حاشیه بازدید از سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است و انتشارات داخلی و خارجی نیز حضور پررنگی در نمایشگاه امسال داشتند، گفت: قیمت کتاب در سال جدید افزایش یافت که دلیل آن بالارفتن قیمت کاغذ است و در این رابطه با وزیر فرهنگ و ارشاد مذاکراتی داشتیم تا این مشکل حل شود.

او با اشاره به اختصاص ارز 4200 تومانی به کاغذ در سال 97 افزود: امسال هم تلاش می کنیم با اجرای اقداماتی از افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه کتاب، جلوگیری کرده و به بازار نشر کتاب کمک کنیم.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای تهران برپا خواهد بود.

ارسال نظرات