معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش وپرورش

رعایت عدالت آموزشی با حذف رقابت

حکیم زاده، رقابت زدایی را از طرح ها محوری وکلیدی در آموزش وپرورش بیان وتصریح کرد: زمانی که هدف نظام آموزشی فقط اول تا سوم باشد واگر نیاز و ضرورت نخبه ها درمدارس ومراکز علمی باشد وتعلیم برای این افراد باشد، پس بقیه افراد جامعه چه تعریفی از عدالت آموزشی برای آنها باید متصور شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۱۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درآیین گشایش نمایشگاه یادگیری در آمل ،حذف برنامه های رقابتی و حافظه محوری را ضرورت مهم در راستای تحول بنیادین در سطح مدارس کشور دانست.

رضوان حکیم زاده با بیان اینکه در سال های اخیر عملکرد ومعیارها فقط با کنکور سنجیده می شد اما دانش آموزان باید طعم موفقیت را از کودکی بچشند افزود: باید شرایط عادلانه برای فعالیت ومشارکت همه دانش آموزان در برنامه ها بیشتر شود.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت در سند« تحول حرکت به سمت تعالی» ، افزود: تربیت نباید فردی باشد، بلکه باید جمعی باشد زیرا تمام دعاهای قرآنی به صورت جمع آورده شده و این نشان دهنده جمع بودن امر تربیت است.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش وپرورش با بیان اینکه اگر در روش ها و رویکردهایی که داریم درتضاد وتناقض با کرامت بخشی وعدالت آموزشی وتربیتی باشد، گفت: با ایجاد رقابت واینکه همواره به فکر اول وروی سکو رفتن باشیم واین امتیازها را فقط برای یک قشرخاص درنظر بگیریم، برچسب زدن کم کاری و رقابتی کردن در میان دانش آموزان وتبعیض قائل شدن است.

حکیم زاده، رقابت زدایی را از طرح ها محوری وکلیدی در آموزش وپرورش بیان وتصریح کرد: زمانی که هدف نظام آموزشی فقط اول تا سوم باشد واگر نیاز و ضرورت نخبه ها درمدارس ومراکز علمی باشد وتعلیم برای این افراد باشد، پس بقیه افراد جامعه چه تعریفی از عدالت آموزشی برای آنها باید متصور شد.

وی خاطرنشان کرد: روش های غلطی که درحال حذف شدن است و برگزاری آزمون های تستی و مشابه آن برچیده و کارهای جمعی ومهارتی که دانش آموزان باحضور حداکثری باشند، تقویت ومحوری خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، همچنین از پیگیری این معاونت برای اجرای راهکارهایی برای کاهش و خشونت زدایی همه جانبه از در مدارس عنوان کرد و افزود: نمی توان در این مسیر تنها روی دانش آموزان و یا معلمان تمرکز کرد.

به گفته حکیم زاده ؛ با توجه به افزایش بازتاب تنبیه هایی که این روزها در مدارس صورت می گیرد، در فضای مجازی، و از سوی دیگر افزایش میزان برخوردهای دور از شان اولیا و دانش آموزان با معلمان ، بار دیگر اهمیت تعلیم و تربیت و آسیب شناسی بحث های روانی-اجتماعی در نظام تعلیم و تربیت ، مشخص شده است.

وی یادآورشد؛ به دنبال این هستیم که در شیوه های یادگیری مداخله کنیم و این حوزه را منعطف کنیم که البته در این مسیر گام های موثری برداشته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها