عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید بازارهای کنونی قابل اعتماد و مورد توجه مردم و صاحبان سرمایه نیستند.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۷۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص راه کارهای عملی و واقعی برای هدایت نقدینگی سرگردان به سمت تولید، گفت: هدایت نقدینگی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود در هدایت مستقیم 2 ابزار جدی نیازمند هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در تشریح دو ابزار هدایت مستقیم نقدینگی، بیان داشت: در وهله اول باید به مردم اطلاع رسانی شود در کدام بخش تولید سرمایه گذاری کنند و سپس اعتماد آنها را برای سرمایه گذاری جلب کنند، مردم باید اعتماد کنند سرمایه آنها دست خوش حوادثی که در کشور ما مرسوم هست قرار نگیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه مردم اعتماد لازم برای سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی را ندارند، ادامه داد: در این بین نیازمند واسطه اعتمادساز هستیم که فعلا این واسطه بانک ها هستند، موسسات مالی واعتماد بعد از اختلافات پیش آمده اعتبار خود را در بین مردم از دست داده اند.

وی اظهار داشت: مردم در بانک ها سپرده گذاری کرده اند و  به زعم خود در تولید سرمایه گذاری می کنند چون بانک ها به صنعت گران و تولید کنندگان تسهیلات و وام پرداخت می کنند.

 
نقدینگی پول اسکناس

 

مصری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه روش دیگر سرمایه گذاری در بورس است، توضیح داد: در زمینه بازار بورس باید دید که آیا این بازار می تواند هم پاسخگوی سرمایه های سرگردان و نقدینگی بزرگ باشد و هم از عهده نیاز سرمایه گذار بر می آید یا خیر.

بسیاری از سپرده گذاران زندگی خود را از محل سپرده گذاری تامین می کنند یعنی مبلغی را در بانک سپرده گذاری می کنند تا ماهیانه سود در یافت کنند و مخارج زندگی را پرداخت کنند

این نماینده مجلس با بیان اینکه بازار بورس از دو جهت نمی تواند پاسخگو این حجم سرمایه گذاری باشد، گفت: بازار بورس از دو جهت نمی تواند پاسخگو باشد، بسیاری از سپرده گذاران زندگی خود را از محل سپرده گذاری تامین می کنند یعنی مبلغی را در بانک سپرده گذاری می کنند تا ماهیانه سود در یافت کنند و مخارج زندگی را پرداخت کنند، باید به این نکته اشاره کرد جمعیت کمی با این ایده سپرده گذاری نمی کنند.

 
بورس

وی بیان داشت: اگر سرمایه از بازار سپرده خارج و به  بازار بورس و در کارخانه ای سرمایه گذاری شود، پاسخگوی نیاز سرمایه گذار نیست چرا که کارخانه ها بر اساس رساندن سود به صاحب سرمایه تعریف نشده اند از سوی دیگر پایان سال سود نه چندان قابل توجهی را به صاحب سرمایه می دهند بنابراین سرمایه گذاری در بورس و واحد های تولیدی مورد توجه مردم عادی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: سرمایه گذاری در بورس مناسب کسانی است که پول قابل توجهی دارند یا عموما دستگاه های اداری اجرایی سرمایه گذاری در بورس انجام می دهند به همین دلیل ما برای سپرده های مردم و این نقدینگی سرگردان نیاز به بازار دارای اعتماد هستیم، بازاری که اعتماد مردم را جلب کند اما متاسفانه چنین بازاری تعریف نشده است./

پایان پیام

ارسال نظرات