تعیین تکلیف حذف ۳ گروه در هفته آینده

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی بابیان اینکه بازار منتظر حذف یاعدم‌حذف ارز اختصاصی واردات سه دسته کالاهای اساسی است گفت:حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از واردات کالاهای اساسی تأثیر خیلی زیادی به‌روی قیمت‌ها خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۴۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسم‌علی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به خبر برداشته شدن ارز اختصاصی برای واردات سه دسته کالای اساسی شامل حبوبات، چای و کره اظهار کرد: بازار منتظر انجام یا عدم‌انجام حذف واردات کالاهای اساسی یادشده است و حذف این ارزها تأثیر خیلی زیادی به‌روی قیمتها خواهد داشت و اثرات منفی به‌جای می‌گذارد؛ زیرا تفاوت قیمت ارز نیما با رسمی حدود 2 برابر است.

وی افزود: با توجه به اینکه تا به این لحظه این اقدام عملیاتی نشده است ما نمی‌توانیم قضاوتی در این ارتباط داشته باشیم اما بعد از اجرای این تصمیم، تبعات آن مشخص می‌شود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: واردکنندگانی که با ارز 4200تومانی کالا به کشور وارد کردند اکنون کالا نمی‌فروشند و به‌دنبال گران‌فروشی در آینده هستند تا محصول خود را با  قیمت ارز نیمایی بفروشند و مسئولان باید به این تخلف رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: به‌اندازه کافی ارز اختصاص یافته و کالاهای اساسی به کشور وارد شده است اما بعد از این تصمیم به روند توزیع کالاهای اساسی واردشده با ارز رسمی 4200تومانی باید توجه شود.

حسنی گفت: منتظر تعیین تکلیف ادامه اختصاص یا حذف اختصاص ارز وارداتی به سه دسته کالای اساسی شامل حبوبات، کره و چای تا روز شنبه هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار