عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌  تقویت زیرساخت‌ پیام‌رسان‌های داخلی در کشور از اصلی‌ترین راهکارهای مبارزه با ناامنی در بستر شبکه‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۱۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به لزوم مبارزه با ناهنجاری‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز گذشته در جمع فرماندهان نیروی انتظامی به آن تاکید کردند، گفت: مدیریت فضای مجازی باید مبتنی بر قوانین و مبانی ارزشی کشور باشد که رسالت اولیه پیاده‌سازی این مهم   بر عهده وزارت ارتباطات است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ما نباید در مدیریت فضای مجازی، تسلیم تصمیمات مدیران شبکه‌های اجتماعی خارجی باشیم و لازم است تا با  تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و ایجاد حس اعتماد در مردم نسبت به این پیا‌م‌رسان‌ها، امنیت شبکه‌های اجتماعی را تامین کنیم. 

سالک گفت:‌ امروز  کشورهایی مانند چین به دلیل خطرات امنیتی موجود در شبکه‌های اجتماعی بیگانه ، از ورود این شبکه‌ها  به داخل کشورشان ممانعت کرده و شبکه‌های اجتماعی را بر اساس مدیریت داخلی کنترل می‌کنند.

این عضو  کمیسیون فرهنگی با اشاره به لزوم توجه به جرم‌انگاری در بستر فضای مجازی تصریح کرد:‌ جلوگیری از فعالیت افرادی که با اهداف مختلف از جمله نیات سیاسی و یا خرید و فروش سلاح، امنیت فضای مجازی را به مخاطره می‌اندازند یکی از مهمترین وظایف مجلس و قوه قضاییه است و در همین راستا در کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی تدوین شده که متاسفانه  به دلایلی متوقف شده است  که امیدواری با توجه به افزایش ناهنجاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی، این طرح هر چه سریع‌تر به جریان بیفتد. 

وی با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی نیازمند وجود وحدت میان نهادهای ذی‌ربط در  این حوزه از جمله قوه قضاییه و وزارت ارتباطات است، گفت:‌ تقویت زیرساخت‌ پیام‌رسان‌های داخلی در کشور از اصلی‌ترین راهکارهای مبارزه با ناامنی در بستر شبکه‌های اجتماعی است.

سالک ادامه داد: متاسفانه سرور پیام‌‌رسان‌های خارجی در کشور نیست و مدیران این پیام‌رسان‌ها به راحتی قادرند خلاف قوانین کشور عمل کرده و حتی دسترسی به این شبکه‌ها را به شکل یکطرفه مسدود کنند و لازم که وزارت ارتباطات با قدرت به دنبال تکمیل شبکه ملی اطلاعات در کشور باشد. چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نه تنها ناهنجاری‌های فضای مجازی به شکل چشم‌گیری کاهش می‌یابد بلکه امنیت کسب و کارها در فضای مجازی  تامین می‌شود. 

ارسال نظرات