خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه گفت: متأسفانه یادواره‌ها آن‌طور که باید خروجی مناسب را ندارد و مردم به درستی نمی‌دانند شهدا چه امتیازات و ویژگی‌هایی داشتند که به این مقام و جایگاه رسیدند.
کد خبر: ۹۱۳۲۵۰۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی ظهر امروز در مراسم یادواره حاج احمد متوسلیان و همرزمان که در موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران برگزار شد، با اشاره به روایات متعدد در مورد مقام شهدا اظهار داشت: مقام شهید و شهادت مقام تأسف نیست بلکه مقام غبطه خوردن است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه لازم بوده یادواره‌ها خروجی مناسب‌تری داشته باشند عنوان کرد: مؤمن واقعی در این دنیا هیچ نوع مالکیتی برای خود قائل نیست، زیرا می‌داند سلامتی، جسم مناسب، اموال و آبرو مخصوص ذات پاک الهی است، به همین دلیل خانواده شهدا از جمله کسانی بوده که برای خود هیچ نوع ملکیتی قائل نیستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شخصیت احمد متوسلیان گفت: احمد مؤمنی حقیقی و صالح، با اخلاص، فانی در راه خدا و مسلمانی بی‌ادعا بود که مقام و شهرت هرگز نتوانست او را در خود غرق کرده و از یاد خدا غافل کند.

مؤمنی با بیان اینکه مقاومت احمد متوسلیان در برابر شایعات و تهمت‌های منافقان مشهور است افزود: شهدا در جهت آرامش و آسایش جوانان امروز از تمام تعلقات دنیوی دل بریده و جان خود را بدون هیچ‌گونه توقع فدا کردند.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) در مورد واگذاری کلیه امور به خداوند و دوری از مالکیت تصریح کرد: متأسفانه به دلیل ضعف در اطلاع‌رسانی‌ها از شهدا و همرزمان ایشان کمتر یاد می‌شود کهشان و منزلی ندارند، اما جایگاه محکم‌تری نسبت به شهدا در جامعه دارند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه شهدا به دلیل رسیدن به مقام بندگی حقیقی، ارتباط میان مردم و اهل‌بیت (ع) را برقرار می‌کنند خاطرنشان کرد: مدعی بسیار زیاد است که تنها می‌خواهد با سخنان به ظاهر زیبا دین خود را ثابت کند، اما مهم این بوده که چه کسانی به گفته‌هایشان جامعه عمل پوشانده و خود را در راه ترویج اسلام فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضرورت مبارزه با اسرائیل و دشمنان اسلام از مهم‌ترین مسئولیت‌های تمامی افراد جامعه است افزود: هر مطلبی که میان ما و خدا فاصله ایجاد کند باید از بین برود تا بتوانیم به درستی با پروردگار ارتباط برقرار کنیم.

مؤمنی با اشاره به بررسی جهات مختلف مبحث شهادت ابراز کرد: لازم بوده که هنگام مواجهه با سختی‌ها به شهدا به ویژه شهدای گمنام متوسل شویم و آنان را به‌عنوان واسطه میان خود و اهل‌بیت (ع) قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه داشتن اهتمام ویژه به سیره فردی و اخلاقی، عبادی و سیاسی شهدا در راستای به دست آمدن خروجی یادواره شهدا بسیار ضروری و مهم است تأکید کرد: متأسفانه یادواره‌ها آن‌طور که باید خروجی مناسب را ندارد و مردم به درستی نمی‌دانند شهدا چه امتیازات و ویژگی‌هایی داشتند که به این مقام و جایگاه رسیدند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وجود نکات بسیار آموزنده در سیره‌های شهدا عنوان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که اگر مقام و منزلتی در جامعه به دست می‌آوریم در راستای آن مسئولیت‌هایی نیز بر دوش ما نهاده شده است، اما متأسفانه برخی از مسئولان به جای اینکه حافظ بیت‌المال باشند غارتگر بیت‌المال هستند.

وی با بیان اینکه باید به لزوم ترویج سیره شهدا در میان مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم عنوان کرد: شهدا تنها از چشم مردم پنهان‌شده‌اند، اما در حقیقت در میان مردم بوده و از امور مردم به خصوص جوانان به‌خوبی مراقبت می‌کنند.
ارسال نظرات