معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سرمازدگی و یخبندان بهاره در روز های دوم تا چهارم اردیبهشت ماه امسال، ۳۰۰ میلیارد تومان به اراضی زراعی و باغی استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۹۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، غلامعلی مرادی در جلسه کارگروه مشترک خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان با بیان این مطلب، اظهار کرد: طبق گزارشات اکیپ های اعزامی برآورد خسارت، در سال زراعی جاری تاکنون سرمازدگی و یخبندان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی، سیل نیز نزدیک به 55 میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سرمازدگی و یخبندان بهاره بیشترین میزان خسارت گزارش شده در سال زراعی جاری تاکنون بوده است، محصولات باغی دانه دار اعم از سیب و انگور به میزان ده درصد، درختان هسته‌دار در حدود 25 درصد، میوه های خشک اعم از گردو و بادام  در حدود 25 درصد و محصولات زراعی شامل چغندرقند و گندم نیز در سطح کمتر دچار خسارت شدند.

مرادی تاکید کرد: با توجه به اینکه خسارت سرمای دیررس بهاره در مرحله ابتدای گلدهی محصولات باغی دانه‌دار و هسته دار استان و در مرحله قبل از خوشه دهی گندم و رشد چغندر قند اتفاق افتاده است، برآورد نهایی خسارت پس از میوه دهی و به بار نشستن محصول و دیگر بررسی های میدانی تهیه و گزارش تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی همچنین از باغداران و زراعین استان در خصوص همکاری و مشارکت فعال در به کارگیری روش های مبارزه با خسارت سرمازدگی در مزارع و باغات استان که از طریق صدا و سیمای مرکز استان، رسانه های خبری و اداره  اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان منتشر شد، قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات