خبرهای داغ:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مطرح کرد

لزوم تلاش برای ارتقای ایمنی در جاده‌های استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت باید برای ارتقای ایمنی در جاده‌های استان اهتمام شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۸۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

 ارسلان شکری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته ایمنی حمل و نقل، اظهار کرد: این اداره کل با تمام توان خود در جهت ارتقا ایمنی در حمل و نقل گام برمی دارد، تا شاهد دستیابی به مدینه فاصله اصلاح رفتار رانندگی در بین مترددین جاده ای باشیم.

 وی ایمنی را موضوعی مرتبط با رانندگان و عابرین پیاده با رعایت قوانین و مقررات وضع شده دانست و اذعان کرد: این امر موجب سلامت مترددین جاده ای و حفظ جان با ارزش منابع مهم انسانی کشور می شود.

شکری اظهارکرد: وجود پنج پایانه مرزی زمینی رسمی و راه های ترانزیتی در مسیر این مبادی ورودی و خروجی اهمیت راههای درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از وضعیت حمل و نقل جاده ای پدید آورده است.

وی ادامه داد: ارتقا و اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده ای، عاملی موثر در جهت کاهش سوانح رانندگی به شمار می رود، و هفته ایمنی حمل ‌‌نقل فرصت مغتنمی است تا موضوع ایمنی در تمام جامعه فراگیر شده و به اولویت همه کاربران جاده ای تبدیل شود.

وی ایمنی را ضرورت مهمی در امنیت حمل و نقل بار  و ‌مسافر عنوان کرد و یادآورشد: در این راستا این اداره کل نسبت به توزیع رایگان کلاه ایمنی در بین راکبین موتورسیکلت، نصب شبرنگ آشکارسازی در بدنه ادوات کشاورزی در قالب طرح ایمنی این ادوات، ایمنی وانت بارها و برنامه های آموزشی در مدارس حاشیه راه های استان، ایمن سازی راه ها، رفع نقاط حادثه خیز، اجرای روکش آسفالت در محورهای اصلی استان، اجرای خط کشی محورهای ارتباطی، نصب پلیس مجازی ‌و همچنین اجرای طرح گشت های مشترک و تشدید نظارت ها به ویژه در محدوده ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها با هدف ارتقا آگاهی نسبت به ایمنی وسیله نقلیه و ارتقا فرهنگ رانندگی در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات