معاون امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو خبر داد
معاون امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو با اشاره به مصرف بی‌رویه ۴۵ میلیارد دلاری برق در کشور گفت: کاهش یک‌درصدی مصرف برق، سبب کاهش هزینه‌های میلیاردی و کاهش مصرف سوخت و انرژی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۵۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رودبار، سردار هاشم صحراپور ظهر امروز در نخستین همایش استانی نقش بسیج در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ جامعه، مصرف بی‌رویه در همه‌چیز است برخی چشم‌وهم‌چشمی‌ها و برخی رسومات غلط سبب شده بسیاری از فرهنگ‌های ناب را گم کنیم.

وی با اشاره به تغییر رفتار غذایی در جامعه افزود: غذاهای فست فود جامعه را به نابودی کشانده و این تغییر عادت غذایی و ذائقه مردم سبب افزایش سکته‌های قلبی و دیگر امراض شده است.

معاون امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو، چشم‌وهم‌چشمی‌ها را معضل اصلی جامعه برشمرد و بیان کرد: بسیاری از ساختمان‌ها، سمینارها، ادارات و منازل مردم بر اساس ساختار اصلاح مصرف نیست و در برخی ادارات، مساجد و فروشگاه‌های بزرگ مدیریت مصرف بهینه صورت نمی‌گیرد.

صحراپور با بیان اینکه مدیریت مصرف را ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، گفت: در دنیا مصرف برق به‌صورت شارژی است و یک شهروند اروپایی برای استفاده از برق ابتدا باید به‌صورت کارت شارژ تهیه و از آن استفاده کند اما در ایران برق بسیار ارزان و آسان‌تر دست مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تأکید اسلام در مصرف بهینه مصرف افزود: برخی‌ها سه برابر مصرف برق‌ دارند و این امر در جامعه اسلامی اسراف و حرام است، علیرغم تأکید دین اسلام در مصرف بهینه در بخش‌های مختلف متأسفانه به اسراف تأکید داریم.

معاون امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو با اشاره به مصرف بی‌رویه بیش از ۴۵ میلیارد دلاری در کشور بیان کرد: مدیریت مصرف مسؤولیت سنگینی بر دوش ماست و باید نسبت به آن تعهد و تعصب داشته باشیم.

صحراپور با اشاره به شرایط بحرانی در حوزه مصرف برق کشور گفت: عزیزان در وزارت نیرو با چنگ و دندان خاموشی را مدیریت می‌کنند اما برای تحقق مدیریت مصرف بهینه برق همه باید بسیج شوند.

وی با اشاره به عزم بسیج گونه مردم در مصرف انرژی افزود: کاهش یک‌درصدی مصرف برق، سبب کاهش هزینه‌های میلیاردی و کاهش مصرف سوخت و انرژی می‌شود.

معاون امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو با بیان اینکه با استفاده از چیزهای ساده می‌توانیم در اصلاح الگوی مصرف کمک شایان کنیم، تصریح کرد: اگر ۲۰ میلیون لامپ کوچک تلویزیون خاموش شود از مصرف ۱۱ هزار لامپ صرف جویی کردیم و درنتیجه از صرف هزینه‌های میلیاردی کاسته‌ایم.

صحراپور با اشاره به نقش مؤثر و اثرگذار بسیج در بخش‌های مختلف بیان کرد: هرگاه در هر زمینه‌ای کشور با مشکل مواجه شود، بسیج وارد میدان شده و آن مشکل را رفع کرده است بنابراین در حوزه فرهنگ‌سازی بهینه مصرف انرژی بسیج نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به نقش محوری بسیج در مدیریت بهینه مصرف انرژی گفت: بسیج به‌عنوان نیروی مردمی، مخلص و محبوب می‌تواند کمک بزرگی به مدیریت بهینه مصرف انرژی داشته باشد و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد.

معاون امور استان‌های مرکز بسیج وزارت نیرو با بیان اینکه فرهنگ بی‌رویه و غلط بر کشور حاکم شده است، افزود: در حوزه برق باید جهاد مصرف صورت گیرد و این جهاد با کمک بسیج نهادینه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات