اختصاصی/

دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در گیلان + تصاویر

تعدادی از کارگران و کارفرمایان استان گیلان پیش از ظهر امروز به مناسب هفته کارگر با نماینده ولی‌فقیه در گیلان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۴۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، تعدادی از کارگران و کارفرمایان استان گیلان پیش از ظهر امروز به مناسب هفته کارگر با نماینده ولی‌فقیه در گیلان دیدار کردند.

دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در گیلان + تصاویر

عدم نظارت کافی دولت در ورود و خروج کالاها

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه کسی حرف کارگران را نمی‌شنود، اظهار کرد: مدیران شرکت‌ها نیز مشکلات خاص خود را دارند.

آیت‌‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه دولت تلاش خود را برای برجام بی‌حاصل صرف کرد، افزود: تلاش‌ها برای برجام بی‌حاصل بود و بنده بارها تأکید کردم که اروپایی‌ها نیز از پشت خنجر می‌زنند.

وی با بیان اینکه به مسؤولان استان تأکید کرده‌ام که اجازه خرید به غارتگران را ندهند، گفت: دولت در تراز بودجه و ورود و خروج کالاها نظارت کافی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه 40 درصد چوب کشور را گیلان تولید می‌کند، افزود: با توجه به این رقم تولید اما سودجویان چوب را به غارت می‌برند.

فلاحتی با اشاره به اینکه مسئله احداث بیمارستان جدید در گیلان را با وزیر بهداشت مطرح کرده‌ام، بیان کرد: گیلان عقب‌مانده‌ترین استان کشور در زمینه بیمارستان است و به‌عنوان‌مثال وضعیت بیمارستان حشمت اصلاً قابل‌بیان نیست.

وی با بیان اینکه مدیران و مسؤولان در کنار کارگران قرار بگیرند، گفت: مسؤولان باید در کنار کارگران باشند و از نزدیک مشکلات آن‌ها را مشاهده کنند، درد کارگران را بشنوند تا کارگر احساس کند که مسؤولان در کنارشان هستند.

دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در گیلان + تصاویر

کارگر رزمنده خط مقدم اقتصاد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه کارگران باوفاترین قشر این جامعه هستند، اظهار کرد: این قشر باوفا پیش از انقلاب رژیم طاغوت را زمین‌گیر کردند و در سال‌های سخت دفاع مقدس نیز رشادت‌های فراوان کردند.

عباس علیزاده با اشاره به اینکه 14 هزار شهید کارگری تقدیم این مرزوبوم شد، افزود: امروز کارگران با تمام مشکلات موجود به‌عنوان رزمندگان خط مقدم اقتصاد هستند.

وی کارگران و کارفرمایان لازم و ملزوم هم هستند،گفت: هرچقدر دولت‌مردان تلاش کنند نمی‌توانند تمامی مشکلات کارگران را برطرف کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه دولت امسال حقوق کارگران را 36 درصد افزایش داد، تصریح کرد: کارگران مدافعان انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد هستند، بیش از 313 هزار کارگر در گیلان داریم و قشر عظیمی از استان را کارگران تشکیل می‌دهند.

علیزاده با اشاره به اینکه تقریباً 50 درصد جمعیت استان گیلان از خانواده کارگری هستند، بیان کرد: در سال گذشته در بخش تسهیلات فراگیر بیش از 90 میلیارد تومان تسهیلات و بیش از 22 میلیارد تومان وام مشاغل خانگی پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه دولت به‌طور غیرمستقیم در ایجاد اشتغال فعال است، افزود: دشمنان ما در تلاش هستند که مردم ما را دچار چالش کنند اما مردم ما استوار ایستاده‌اند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا مشکلات کمتر شود.

 دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در گیلان + تصاویر

تعطیلی کارخانه از دست دادن سنگر اقتصادی

رئیس سازمان بسیج کارگری استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه 418 شهید کارگری در گیلان داریم، اظهار کرد: اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و دشمنان ما در تلاش هستند که از طریق تحریم و فشار اقتصادی، مردم ما را تحت‌فشار قرار دهند.

بهرام صدیقی با اشاره به اینکه کارگران در نوک پیکان نبرد اقتصادی هستند، افزود: تعطیلی یک کارخانه به‌مانند از دست دادن یک سنگر و خاک‌ریز است.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه اشتغال در گیلان تلاش کنیم، گفت: باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را در جامعه نهادینه کنیم و در همین راستا امسال طرح حضور دانش آموزان در واحدهای صنعتی در برنامه داریم.

دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در گیلان + تصاویر

وضعیت نامطلوب اشتغال در گیلان

دبیرِ خانه کارگران استان گیلان نیز با بیان اینکه کارگران همیشه با دولت بوده‌اند و در تمامی صحنه‌ها وفادارترین قشر بودند، اظهار کرد: کارگران زیادی در دوران دفاع مقدس جان‌فشانی کردند.

حسن ایزدی با اشاره به اینکه کارگران در دفاع مقدس هم‌سنگر تولید را حفظ می‌کردند، افزود: کارگران در میدان نبرد حق علیه باطل عضو مؤثری نیز بودند، نمایندگان مجلس گیلان باید بیشتر به فکر کارگران باشند.

وی با بیان اینکه نخستین دغدغه کارگران کشور امنیت شغلی کارگران است، گفت: از مجلس و دولت تقاضا کمک داریم تا به داد کارگران برسند.

دبیرِ خانه کارگران استان گیلان با اشاره به اینکه افزایش 36 درصدی حقوق کارگران درحالی‌که قسمت اجناس سر به فلک کشیده، هیچ دردی از کارگران درمان نمی‌کند، بیان کرد: وضعیت اشتغال خوبی در استان وجود ندارد و وضعیت معیشتی کارگران نیز مناسب نیست.

ایزدی با بیان اینکه 40 درصد بازنشستگان سهام عدالت ندارند، گفت: من یک سؤال از 13 نماینده استان و استاندار گیلان دارم که آیا یک بیمارستان جوابگوی یک‌میلیون و 250 هزار دفترچه بیمه کارگری استان را دارد.

وی با اشاره به اینکه در گیلان واگذاری سهام کارخانجات دولتی بیداد می‌کند، افزود: تاراج بیت‌المال در گیلان بیداد می‌کند و کارخانجات بزرگ ما را تاراج کردند و 30 هزار نفر از کارگران را از کارخانجات اخراج کردند.

دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در گیلان + تصاویر

افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و مشکلات کارگران

مسؤول کانون کارفرمایان استان گیلان نیز با بیان اینکه استان گیلان زمانی مهد نساجی بود، اظهار کرد: زمانی کارخانه صنایع پوشش بیش از دو هزار و 500 کارگر و فومنات بیش از یک هزار کارگر داشت اما همان صنایع پوشش امروز به چه روزی افتاده است.

رسول سماکچی با اشاره به اینکه باید جلوی کالاهای قاچاق را گرفت، افزود: افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها کارگران را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور را دولت و مدیران بی‌تدبیر به وجود آورده‌اند و باید خودشان حل کنند، گفت: کارخانجات ما را چند سال است که سیل برده است و کارخانجات ما به کما رفته‌اند و باید فکری شود.

دیدار کارگران و کارفرمایان با نماینده ولی فقیه در گیلان + تصاویر

شرکت‌های خدماتی معضل جامعه کارگری

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان نیز با اشاره به اینکه تمامی کارگران انقلابی هستند، اظهار کرد: هرسال در هفته کارگر برنامه می‌گیریم و تقدیر می‌کنیم و بعدازآن کلاً فراموش می‌شود.

غلامرضا خوالگر با بیان اینکه مدیران گزارش دهند که در طول سال برای کارگران چه کردند، گفت: بیشترین فرار از قانون را در شرکت‌های دولتی داریم و مدیران کل هم هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس پاسخ دهند که در طول این چند سال برای مردم چه کردند، بیان کرد: شرکت‌های خدماتی یکی مشکلات جامعه کارگری است و مسؤولان باید جوابگو باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات