خبرهای داغ:
عمل جراحی دیسک گردن نخستین بار در منطقه جنوب آذربایجان شرقی با موفقیت بر روی یک بیمار در بیمارستان سینای مراغه انجام شد.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۲۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این عمل جراحی سه ساعته توسط یکی از متخصصان مغز و اعصاب این بیمارستان بر روی یک زن 40 ساله اهل بناب اجرا شد.
این جراح مغز و اعصاب با تشریح این عمل جراحی گفت: این با تلاش همکاران و کادر پزشکی با موفقیت به پایان رسید و حال بیمار رو به بهبودی است.
ایلیار فهمی افزود: این بیمار سال ها مبتلا به عارضه آرتورز شدید در ناحیه گردن و نخاعی بود به طوری که قادر به انجام کارهای عادی روزانه نبود.
وی ادامه داد: این بیمار پس از 6 ماه درمان دارویی و با توجه به عدم جوابگویی این نوع درمان، تصمیم به عمل جراحی در ناحیه گردن گرفته شد که این عمل با موفقیت انجام شد.
وی اضافه کرد: در این عمل جراحی، دیسک و مهره های مصنوعی جایگزین مهرهای آسیب دیده گردن بیمار شده است.
وی با اشاره به تجهیز بمیارستان سینا به امکانات مناسب جراحی گفت: با توجه به تجهیزات به روز شده در این مرکز درمانی، این عمل جراحی پس از 15 سال در این منطقه و در بیمارستان سینای این شهرستان انجام شده که به برکت تلاش های مسئولان داشنکده علوم پزشکی این امر محقق شده است.
بیمارستان سینای مراغه، مهر سال گذشته با حضور وزیر بهداش افتتاح شده و هم اکنون روزانه به صورت میانگین 30 عمل جراحی در آن انجام می شود.

ارسال نظرات