خبرهای داغ:
وارثی گفت: مساکن مددجویان روستایی و مناطق آسیب دیده مورد رصد قرار گرفته و بیش از پانصد نفر آسیب دیده شناسایی شده اند که در سامانه ملی ثبت شده و بیش از 270 میلیون تومان به حساب آنها واریز شده است.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۲۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری مدیرکل و معاون موسسات غیردولتی و اشتغال با موضوع سازمان بهزیستی تسهیل کننده فرصت های شغلی برای جامعه هدف با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه با اشاره به راهبرد سال بیان کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال رونق تولید نامگذاری شده و بر همین اساس الویت های ما بحث توانمندسازی جامعه هدف است و اشتغال هدف اصلی ما بوده و شاه کلید اشتغال، مهارت های فنی فرد است.

وی گفت: در حوزه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و افراد امداد گیر، 758 نفر واجد شرایط اشتغال هستند و هفتاد و دو درصد این حوزه اجتماعی واجد شرایط شغل هستند و بیش از هشتاد درصد این آمار، مهارت لازم برای ایجاد اشتغال را ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در حوزه معلولین بر حسب شدت معلولیت که قادر به انجام کسب و کار در بازار کار نیستند، 43 درصد به واسطه محدودیت جسمی و عدم تناسب بازار کار با حرفه این قشر، واجد شرایط ایجاد اشتغال نیستند.

وارثی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی و اعتیاد، ایجاد اشتغال به عهده دستگاههای متولی اشتغال است که باید برای ده درصد جامعه سهم ویژه ای از فرصت شغلی را ایجاد نمایند و سازمان بهزیستی تسهیل کننده این امر می باشد.

وی افزود: عدم مهارت افراد واجد شرایط و مشکلات جدی در حوزه آموزش حرفه ها مشکلات جدی در بهزیستی است. در سال گذشته تعهد اشتغال بهزیستی در کارگروه اشتغال، 607 مورد بود که در حوزه مشارکتهای مردمی صد و ده درصد برای کل مددجویان محقق شد و ما برای 663 مورد اشتغال ،پایدار ایجاد کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: خدمات ارائه شده این اداره کل در قالب تسهیلات برای خوداشتغالی، با پنجاه و هشت میلیارد ریال برای 297 نفر از معلولین، بهبود یافتگان و زنان سرپرست خانوار ایجاد اشتغال بوده است و از اعتبارات سال 96 برای 62 نفر با اعتبار 11و نیم میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده است و بیشترین اشتغال در شهرستان قزوین و کمترین اشتغال را آوج ایجاد کرده است.

وارثی اضافه کرد: سازمان بهزیستی آمادگی دارد در قالب خدمات جاری، به تناسب اعتبار این سازمان، 23 درصد حق کارفرمایی هر مددجوی معرفی شده را پرداخت نمایید که تاکنون صد و سه نفر در بخش ایجادی معرفی و 517 نفر به طور تثبیتی ایجاد اشتغال شده است.

وی با اشاره به خدمات شهری به معلولان خاطرنشان کرد: همچون سالیان گذشته، سازمان شهرداری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی بیشترین میزان اشتغال را برای معلولان داشته است.
با پرداخت تسهیلات بلاعوض به 69 نفر ایجاد سرمایه کار کردیم که حمایت خیرین را در بردارد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از محل هدفمندی یارانه ها، برای بیست و یک نفر ایجاد اشتغال و 152 نفر اشتغال تثبیتی ایجاد شده همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای هزار و 750 نفر در مهاد کودک و مراکز نگهداری،کمپها و بخش غیردولتی و در حوزه روستایی برای 57 نفر از معلولین اشتغال ایجاد شده است.

وارثی بیان کرد: محوریت ما در سالجاری تعامل با سازمان فنی وحرفه ای، جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی جهت حمایت و ایجاد اشتغال برای مددجویان می باشد.

وی با اشاره به بحث سل اخیر در مناطق روستایی استان قزوین بیان کرد: مساکن مددجویان روستایی و مناطق آسیب دیده مورد رصد قرار گرفته و بیش از پانصد نفر آسیب دیده شناسایی شده اند که در سامانه ملی ثبت شده و بیش از 270 میلیون تومان به حساب آنها واریز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها